Frøken Freken Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Jevnlig er det innlegg her som spør om hvor mye mme til hvert måltid unger som er så og så gamle spiser. Er det slik at deres unger spiser ca det samme til alle måltider??? Det gjorde snuppelure lenge - men så sånn over natten - begynte hun å varierer veldig fra måltid til måltid. En gang eller to til dagen spiser hun kanskje 200ml (som er mye mer enn det meste hun hadde spist for noen dager siden) - andre måltid spiser hun 70ml. (Som er langt mindre enn det minste hun har spist den siste tiden.) Med unntak av frokostmåltidet som alltid er stort, er det ulikt fra dag til dag når hun spiser mye og når hun spiser lite. I tillegg er det slik at hun tar mange pauser i måltidene, det er vanskelig å vite når hun egentlig er ferdig. Ofte er det slik at hun protesterer når jeg stikker inn flasketutten igjen etter en slik pause, men når hun først har svelget en munn så kan hun spise ganske mye mer. Dette gjør at jeg ofte føler at jeg presser henne til å spise, fordi hun ellers ikke får i seg noe særlig til hvert måltid. Syns dette er vanskelig jeg.
Nordhagenjentene :) Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Her varierer det fra dag til dag og time til time... Litt slitsomt, det blir mye mme i vasken. :S Jeg skrev opp en stund, for å se om det var noe rytme, men det var det ikke. Så jeg lager som regel 145ml (130ml vann til Hipp)...
Frøken Freken Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2008 Hvor gammelt er barnet ditt? Hos oss stabiliserte det seg ved 8 ukersalderen - før det nå som sagt er blitt helt texas. (14 uker gammel i dag).
husmus &2 Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Meg igjen - her varierer det også, han ligger nok i øvre sjikte når det kommer til inntak. 5 uker og kan godt spise 200 ml i en jafs, men som FF sier, det er ofte vanskelig å vite når han er ferdig, og spesielt når han ikke har folkeskikk nok til å sove mellom måltidene, da føles det noen ganger som det går i ett, og det kan fort kanskje bli mer enn 200. Noen ganger som FF´s snuppe, kan det kun være 80 ml som er nok. Han sover lite han her, så det går ofte bare 1-2 timer mellom hvert måltid. Mer hvis han sover på meg. sukk. Etter å ha snakket med HS, som ikke så noe grunn til å prøve å holde igjen, så er jeg spent på hva vekten hans er på 6 ukers kontrollen til uken. Han ser ikke fet ut, men kanskje ikke jeg ser han objektivt? Det virker som han vokser bra, jeg prøvde å måle han i dag, og litt uoffisielt så er han nå 59 cm, fra 52cm ved fødselen. jaja, alt man skal bekymre seg over.
Nordhagenjentene :) Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Hun er 5,5 mnd gammel... Det var ens tund jeg hadde ting på stell og så ble det som du sier "helt texas"... Så roet det seg igjen, og nå med innføring av grøt er det bare tull igjen... En dag spiser hun masse, neste vil hun nesten ikke ha noe. Men så lenge hun er fornøyd og legger på seg tar jeg det som en dag med dårlig matlyst - det har jo vi også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå