Gå til innhold

Når kutte ut puppen til grøt/måltider generelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begynt med grøt til jenta vår på 5 mnd, og hun glupsker i seg både det og vann. Vi har holdt på en uke, og hun får pupp før grøten, men da er hun jo ganske mett på forhånd. Har lurt litt på å gå rett på grøt og vann på formiddagsmåltidet (det er da vi har lagt inn litt grøt), og så pupp en times tid eller to senere (mest sannsynlig tre timer senere siden hun sover ganske lenge en times tid etter grøten).

Mange sier man skal gi litt pupp først, men det funker ikke så bra siden hun blir dritsur hvis hun ikke får spise meg tom - på begge bryst (sta liten frøken). Og pupp etterpå vet jeg ikke helt, det er jo mmepulver i grøten, og hun elsker vann på flaske.

Og om jeg velger å kutte puppen til dette måltidet, hvor lenge bør jeg gi pupp og grøt før jeg prøver å kutte den ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan spørre helsesøster når vi skal dit på tirsdag, men dytter likevel, jeg :)

Skrevet

Hei,vet ikke noe fasi svar, men kan si hva jeg gjorde som fungerte greit for oss. Vi begynte med grøt på kvelden ga grøt først og ammet etterpå, han ville ikke ha grøt om han ikke var sulten, men det gikk ikke siden han ble kjempe våken og aktiv etter å ha spist grøt... Så begynte vi å gi han grøt eller middagsg. lass i 4 tia, å da bestemmte jeg meg for å bare i fast føde, å ikke amme siden det igunnen ikke er nødvendig, å jeg kan da faktisk være borte fra ca 12 til 18!!! Det gikk helt greit for oss. Må jeg bort nå ved ett annet måltid, bytter vi det ut med grøt, å det funker helt fint ved alle måltidene utenom kvelden.

Så je ville bare gitt grøt om jeg var deg, som du sier selvdet er melk i grøten å man drikker vann ved siden av. Lykke til : )

Skrevet

Det frister veldig, må jeg si... Nå gir jeg grøt til formiddagsmaten, men håper å innføre en slags middag om noen uker, men vil ikke slutte å amme, bare trappe ned - f.eks. beholde morgen, tidlig kveld og sen kveld en stund til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...