Gå til innhold

Hvor lang tid tok dere før det klaffet for dere modne?

chiquetita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk nr. 1 og nr. 2 når jeg var 27 og 31 og det satt omtrent med en gang, som du. Nå er jeg 38 og har virkelig slitt! Fikk først til på et halvt år men mistet og prøvde igjen et halvt år før det satt igjen.

Ikke for å skremme deg, men sånn var det altså! Men så tror jeg nå også at de få årene du "leder" med i forhold til meg har mye å si, du kan like godt komme i mål med en gang!

lykke til skal du ha!

Hei. Førstemann satt etter 7 mnd prøving, da var jeg 33. Neste på første forsøk, jeg var 35. Sistemann er nå på veg og også på første forsøk og jeg er altså 36. Så, vel, har aldri brukt prevansjon, hatt lange forhold, passet på i "risiko-faser" av en regelmessig syklus og aldri før vært gravid. Lurte på om jeg i det hele tatt var fruktbar da vi bestemte oss for å prøve. Har jo ikke alltid vært så veldig forsiktig. Men, altså, riktig så fruktbar, særlig etter første fødsel. Vi er takknemmlige for det. Har flere venninner som også ventet en god stund før de ville ha barn og som nå sliter og går igjennom mye håp og skuffelser i forbindelse med prøverør. Vel, vel- LYKKE TIL!.

Annonse

Jeg fikk en gutt da jeg var 20, ikke planlagt. Så fikk jeg en gutt da jeg var 38 på tredje forsøk. Den gangen trodde jeg det kunne bli vanskelig å bli gravid pga alder, men ei. Nå er jeg akkurat fyllt 41 år (og gravid i 11.uke. Denne siste gangen prøvde vi i 15-16 mnd, og var begynt å gi opp. Jeg trodde jeg hadde blitt for gammel, da det alltid hadde gått så lett før. Jeg hadde bestillt time hos gynekolog for en sjekk, men før jeg kom dit var jeg likevel blitt gravid. Ettersom jeg nærmest hadde gitt opp, begynte jeg å planlegge ferie (bestillte ferie som jeg ikke kan reise på som gravid) og søkte videreutdanning i stedet- og da skjedde det... Jeg prøvde å finne positive ting med fremtiden, hvis jeg ikke skulle bli gravid. Kanskje jeg først fokuserte for mye på å bli gravid...? Jeg ville ikke ha prøvd noe mye lenger, syntes snart min aldersgrense var nådd, og det stesset meg nok. Heldigvis lyktes det! Jeg håper det går bra hos deg også, men prøv å tenke på andre ting! Lykke til!!

Annonse

Førstemann var jeg 34 brukte 3pp, andremann 37 satt på første og sistemann kom som en overraskelse, da var jeg 39 (40 når den kommer).

Har også venner som har blitt gravide på første forsøk på både 41 og 42. Har også en drøss med venner som har produsert 2-3 barn mellom 35 og 40 uten problemer og også en del som har slitt lenge, gjerne fra de var en del yngre også.

Det er statistisk klart vanskeligere å bli gravid når man er eldre, men det er mange det går veldig greit for også, lett å glemme det i all "skrekkpropaganda"

• 4 uker senere...

Jeg er 37 og venter mitt første barn i mai. Mannen min har en sønn på 8 fra før. Vi har lenge ønsket oss felles barn, og har holdt på å prøve i 2 år. Det har vært en slitsom tid. Vi har tatt alt av undersøkeler. Ikke noe galt med noen av oss. Min syklus har vært regelmessig og jeg har hatt eggløsning hver måned. Jeg gikk til akupunktur de siste 7 månedene før jeg ble gravid. Så det KAN ta tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...