Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 På arbeidsplassen min så sier de at jeg er et rivjern. Er ikke dette et veldig negativt ord ? Ser for meg den heksa jo. Snuffs. Hva legger du i ordet rivjern?
BettyBoob Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 rivjern? en som ikke er lett å ha med å gjøre, driver folk hardt osv... ikke et positivt ladet ord nei!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Da er du tøff, kjører på og kanskje litt overkjørende...?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Det jeg er vant til at man legger i dette uttrykket er at man er flink til å være med å ta i et tak. Det er ikke nødvendigvis et negativt ord for min del ihvertfall. Hadde jeg fått høre det hadde jeg blitt glad, men kommer nok aldri til å gjøre det for jeg er litt lat:P men men...
Pulverpadda Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Men rivgjern tenker jeg at du står på og liker å ta i et tak. En liten duracell-kanin på en måte For meg er det et positivt ladet ord....
Trulte76 Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 jeg underskriver det pudderpadda skrev. Sånn jeg også tenker på ordet rivjern.
Pulverpadda Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Sånn som de norske håndball-jentene, de er noen rivgjern hele gjengen. Så SYYKT spennende å se på *heia norge*
Himmel og hav Skrevet 14. desember 2008 #9 Skrevet 14. desember 2008 Er du et rivjern, så er du ei kjeftesmelle, litt hissig, vanskelig å ha med å gjøre. Er du flink til å stå på og ta i et tak er du et arbeidsjern. kanskje det er det de mener?
Trulte76 Skrevet 14. desember 2008 #10 Skrevet 14. desember 2008 obs hehe..ga deg et nytt nick jeg ser jeg hehe
Pulverpadda Skrevet 14. desember 2008 #11 Skrevet 14. desember 2008 Man bruker sikkert ordet i forskjellige situasjoner, både positivt og negativt. Assosierer det lissom bare med hvor effektivt det er som arbeidsverktøy. En veldig effektiv måte å raspe ost på, på en måte lol Derfor ser jeg på det som positivt, men det er jo også et ganske skarpt verktøy, så brukes nok av mange som et negativt ladet ord også
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #12 Skrevet 14. desember 2008 I hvilken sammenheng ble det sagt? Var det sagt i en god eller mindre god tone? Du vet nok selv om det er positivt eller negativt ment.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #13 Skrevet 14. desember 2008 Her er ikke rivjern et negativt ord. Bare til informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå