aaha Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 babyen min på straks 6 mnd har allerede etablert tre faste måltider om dagen, siden jeg har lirtt lite melk. spiser en stor posjon risgrøt til frokost, en god posjon potet og gulrotmos og banan tilo middag, og en god posjon maisgrøt til kvelden. siden han nå er 6 mnd vil jeg begynne å introdusere andre matvarer, slik at kosten hans snart kan bli litt mer variert. Jeg syntes det er kjekt å lage maten selv også, og lurer på om noen kan svare meg på følgende: - Noen som vet hvor man får kjøpt billige og ikke så store bokser til å fryse ned mat? - Når man har laget pure av hjemmelaget mat og fryser det rett nd, hvor lenge kan det stå i kjøleskapet etter oppting før det ikke kan spises mer? Har lyst til å introdusere nye melsorter i grøt, og lage grøten selv. Han spiser som nevnt masse ris og maisgrøt, men når jeg skal introdusere f eks hvetemel eller havre, er det slik at jeg for hver ulike meltype må starte med bare bittelitt og trappe sakte opp, og også bare gi den ene meltypen i noen dager? Og skal også begynne så smått med ulike kjøttyper sånn at han ikke bare får grønnsaker til middag. Hvis jeg en dag introduserer en meltype fpr første gang, skal jeg da ikke introdusere noe annet, slik at jeg må vente med middagsråvarer? Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre siden han spiser over en dl av det han er vandt med i hvert måltid. Kanskje bare gi nye ting utenom da, til de er trappet opp til et helt måltid. -når man lager hjemmelaget frukmos av f eks eple og banan, funker det å fryse ned banan, eller blir den brun med en gang? Dette kan jeg jo bare teste ut, men spør nå likevel siden jeg slenger masse i blenderen om gangen;-) -Hjemmelaget grøt, hvor lenge holder det seg i kjøleskap? kan det fryses? supert hvis noen flinke "husmødre" har gode tips til meg;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå