Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi er veldig i start fasen hos riksen, men har lest andre steder på nettet her at det er ca 8 mnd vente tid. Vet ikke om det er til førstegangskonsultasjon eller ikke.

Men vet dere om det er noen andre private eller offentlige som kan hjelpe oss.

Har undersøkt at de på alleris har bare mannlige gyn. Ikke aktuelt.

På Volvat har de kvinnelige, men vet ikke hvordan de er.

Ullevål? Vet ikke men da må jeg vel også få en ny henvisning fra fastlegen for å komme dit?

Er det noen andre som har sammarbeid med klinniker i utlandet for eksempel?

Hilsen Oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dr. Åsle Marit Ullern på Femina spesialistsenter på Brynklinikken er flink. Få henvisning fra fastlegen din dit. Men det kan ofte være lang ventetid på å få første timen hos henne

Skrevet

Hei!

Det er ca fem-seks mnd ventetid på riksen nå. Vi ble henvist fra gynekolg i september, var på første samtale på riksen i november og skal ha uttak i slutten av februar eller mars. Medisiner begynner man jo på ca 4-5 uker før det igjen såvidt jeg har skjønt..

Merete Blakstad har samarbeid med klinikk i Danmark vet jeg, men bortsett fra det har jeg ikke kjenneskap til noen. Jeg vet flere, deriblant jeg, som ikke er så glad i Blakstad. Hun har gode faglige resultater, men sånn rent sosialt så mangler hun noen antenner... Faglig kan hun nok anbefales, men trenger du å bli tatt godt imot av en varm og trygg person, så er ikke hun den rette å komme til. Der er det kjapp kjapp opp i stolen, på med trusa og ut på gangen igjen like fort omtrent.

Men, er du allerede henvist riksen, så ville jeg bare ventet jeg.... Eventuelt tatt kontakt med private hvis dere har råd til det, og hør når dere kan komme inn der. Jeg har bare hørt godt om Volvat, så kanskje du skal ta en telefon dit?

Vi har bare vært til første samtale på riksen, men vi fikk godt inntrykk av dem der. Virker som det er et velsmurt opplegg der.

Lykke til! Uansett hva dere bestemmer dere for :-)

Vi bruker ventetiden til fortsatt prøving, og håper vi lykkes med det og noen andre kan rykke fram i køen :-)

Skrevet

Anbefaler uansett Aleris, for de er skikkelig flinke og er utrolig hyggelige begge to.

Hvorfor vil du ikke ha en mannlig gynekolog?

spiller vel ingen rolle det, så lenge de kan jobben sin og når du kommer på riksen må du faktsik regne med at du får mannlige leger når du er til kontroller/uttak osv for de er i sterkt flertall.

Har ikke hatt en kvinnelig lege der ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...