Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sveis.

Vi er et par som har vært gift i 2 år og har prøvd å få barn i ca 3 år.

Vi har vært hos fastlege og han sendte henvisning til Riksen i sommer og vi fikk nå for 2-3 uker siden et tykkt brev med papirer med blod prøver, andre ark som vi skal fylle ut osv. Vi syntes det var/er veldig lenge bare for å vente på noen papirer...

Det er slik at min mann har liten mengde med sine små, 1-2 mill.

Hva slags undersøkelser må vi ta før vi kan begynne med IVF/ICSI?

Hvilke undersøkelser kan vi kanskje ta, men behøver ikke?

Hvilke undersøkelser behøver vi ikke å ta?

Hilsen et par som venter... og venter på blod prøver osv kanskje vi kommer inn på riksen snart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var lenge fra henvisning til svar! Som jeg skrev til deg et annet sted så sendte gynekologen henvisning i september for oss og vi var til samtale i slutten av november..

Vi ble henvist til gynekolog først. Gynekologen utredet meg og Ken Purvis utredet kjæresten min, og fant at han har nedsatt kvalitet. Gynekologen tok alle blodprøver og en HyCoSy (sjekker om egglederne er åpne). Den ene blodprøven dere må ta er en DNAanalyse, og den kan ta lang tid å få svar på. Jeg ville derfor fortet meg med å få tatt den. Dere må begge ta det. Jeg vil tro at det vil korte ventetiden hvis du får sjekket egglederne dine også.

Da jeg fikk HyCoSy så var denne undersøkelsen i steden for en annen undersøkelse. HyCoSy er visstnok mindre smertefull enn den mange andre tar for å sjekke egglederne med kontrastvæske. Merete Blakstad utfører denne undersøkelsen.

Jeg ville tatt en telefon til fertilitetsklinikken på riksen og hørt hva som er gangen videre, og om det lønner seg for dere å gå til en gynekolog for å få utført noen prøver. Det er nok noe ventetid hos gynekologer også, så jeg ville forhørt meg kjapt. Når dere har prøvd så lenge vil jeg tro dere er minst like utålmodige som oss...

Skrevet

hei kjenner til den lange ventetiden, vi har ventet i et år nå, har fått brev fra porsgrunn, skal inn til førstekonsultasjonstime den 15 januar,vi er ferdig utredet, det er min samboer som har lav sædkvalitet, har så mye spørsmål rundt denne behandligen, syntes det tar så lang tid, og man er redd for at man ikke skal bligravid, sånn har jeg det iallefall,har så mye tanker. Håper det ordner seg for dere, vi er jo nesten i samme båt he he lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...