Gå til innhold

Mange som er hjemme fra jobben?

Anbefalte innlegg

Hej!!!

Jeg oppdaget at jeg var gravid för 1 uke siden. Hade vart litt kvalm i noen uker og ikke fått mensen så eg tok et graviditetstest. Jeg ble meget förvånad, överraskad og glad. Men jeg förstod det ikke. Det gjör jeg ikke heller nå.. =)

I hvert fall så kastat jeg op tidligere i uken (mandag,tirsdag, onsdag) eg var ikke på jobb.

Men jeg har skikkelig dårlig samvittighet for å va hjemme fra jobb. Idag var jeg så kvalm når jeg gikk upp og hade ikke sovit på natten (var ena stunden alldeles för varm og neste stund alldeles for kall, eg var törst, eg gikk på do, og eg var kvalm). Men eg tenkte at eg må jo bare på jobb. Så jeg brakk meg hele morningen og så på trikken på vei til jobb kastet jeg op.

Då ringte jeg til jobb og sa jeg snudde. Men eg er så urolig.. Nå har jeg allerede brukt op 2 av 3 egensykemedlinger man har per år i norge og idag er jo bara en dag.

Eg har nett op begynnt på jobbben i tillegg.. begynnte 1 oktober.

Hva skal jeg göre? Og er det noen annen som opplever det samme?

Har dere vart hjemme fra jobb? Eller er man en "vekling" som stanner hejmme for at man er gravid?

//Julia

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139286869-mange-som-er-hjemme-fra-jobben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal ta en tur til legen jeg. Mulig du kan få en sykemelding til det verste er over. Hvis du ikke er syk hele dagen kan du jo spørre om en aktiv sykemelding slik at du kan reise på jobb når du føler deg "frisk" nok til det.

Jeg var også mye kvalm i begynnelse, men jeg snakket med sjefen om det og fikk lov til å regulere arbeidstiden min litt selv. Kom gjerne litt senere på jobb, da det var verst om morningen. Men det er jo ikke alle som er så heldige at de kan løse det på denne måten.... Trøst deg med det som oftest går kvalmen over etter hvert. Jeg har passert 12 uker nå, og det verste har avtatt.

Lykke til med svangerskapet

Hei,

Jeg er også ganske ny i jobben (beg. i aug) og hadde ikke planlagt å bli gravid akkurat nå. Sliter veldig med kvalmen og etter et par uker måtte jeg fortelle det på jobben. Vi er ganske få som jobber sammen og alle merker når noe er "galt". På onsdag klarte jeg ikke komme meg på jobb- jeg kaster ikke opp men er kvalm hele tiden, hele kroppen skjelver på en måte. Jeg hadde allerede vært hjemme et par dager uken før og synes jeg måtte be om sykemelding om jeg ble borte et par dager igjen. Så jeg ringte legen og han sa at det var fornuftig å ta pause fra alt resten av uken og jeg fikk full sykemelding. Samme dag fikk jeg akupunkutur og det hjalp veldig. Fikk ny behandling dagen etter og har klart meg kjempe fint gjennom helgen. (Akupunktur har aldri hjulpet meg med noe annet før.) Jeg var nok ikke flink nok til å få i meg mat ofte nok heller- det hjelper mot kvalmen. Så nå er det litt mat hver andre-tredje time. Kommer til å bli stor som en julegris tenker jeg!

Dette er mitt 3 barn og jeg har aldri vært så dårlig før.

Jeg synes du skal be om en sykemelding jeg, om bare for noen dager slik at du kommer deg litt, sov og spis. Lykke til!

• 4 uker senere...

Få deg en sykemelding, dersom legen er normaltfungerende så er ikke det noe problem! Har selv hatt det sånn, og jeg kunne ihvertfall ikke gå på jobb! Dette forstår både sjef og lege og alle skulle man tro, du må ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet!! Vær hjemme og samle krefter, dette går jo over, og det blir bare værre om man presser seg! Pass på deg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...