Promp Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Hei, husker ikke fra første barn. Men fødselsattesten, kommer den av seg selv, eller er det noe jeg må sende inn av papirer...? Er litt sløv om dagene, husker ikke helt hva jeg ble fortalt på sykehuset... Eller hva vi gjorde med førstemann... Noen som kan svare meg på dette?
Frøken Freken Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Du får et brev fra skattetaten (tror jeg det var), der du må fylle ut navnet til barnet, returnere og så kommer fødselsattesten i posten etterpå!
Oktobermamma&princess-Z Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Vi fikk et brev fra skatteetaten/folkeregisteret et par dager etter jenta vår var født at de har mottatt fødselsmelding, så måtte vi sende papiret i retur, (tror skjemaet vi fikk het forespørsel på navnvalg..) hvor vi skrev hva barnet skal hete. Et par dager etter at vi sendte inn det fikk vi fødselsattesten.
Promp Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2008 Hei og takk for svar! Så dette brevet kommer av seg selv, ikke sant? Ingenting jeg må sende inn?
Promp Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2008 Takk for svar! Burde jeg etterlyse når det er 2 uker siden fødselen, eller bør jeg være tålmodig litt til?
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Jeg fikk aldri noe.. så etter ett par mnd måtte jeg ringe å høre...
Frøken Freken Skrevet 14. desember 2008 #8 Skrevet 14. desember 2008 Det tok mer enn 2 uker før vi fikk det brevet. Det haster vel ikke sånn veldig, eller? (Med mindre dere trenger pass - eller fødselsnummer til noe). En har i tillegg 6 mnd på seg på å returnere navneskjema.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå