Gå til innhold

Flere med 3 måneders baby som føler seg helt utslitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt nummer 2 er nå 3 måneder. Han er mye mer krevende enn det førstemann var...Gråter mye og lar seg bare trøste av Mamma. Hele kvelden henger han på puppen og blir aldri ferdig med måltidet. Jeg har ikke fått til faste legge rutiner/tider enda og jeg husker at jeg hadde det på plass da førstemann var på den alderen. Jeg er bare sliten og føler meg "utsugd" for energie av den lille....Mannen min er ikke så mye hjelp eller. Han er klønete og klarer ikke å passe på minsten slik at jeg kan trene en gang eller får 1 time for meg selv. Uff, ble litt klagete men føler meg så utslitt og deppa...

Skrevet

hadde det sånn med nr 1 jeg..og har lært siden. Så med nr 2 hun var som en drøm. Trengte ikke streve med disse rutinene. Hun fant rytma selv da hun var 3 mnd og ville legge seg halv åtte. uten problem.

Nr 1 hadde jeg vel ikke rutiner på før hun var ganske mange mnd. Måtte amme henne til hun sovnet eler gå å bysse henne.

Nr 3 kunne blitt slik. Så tendensen. Så etter mye tålmodighet så har jeg endelig fått rutiner på han og han legger seg rundt åtte.

For han ble veldig grinete når han var trøtt. og ikke ville han sovne av seg selv, så jeg drev å la han flere ganger i begynnelsen i senga og tok han opp når det ikke gikk..gikk på stua igjenn med han da..sånn drev jeg på en stund. Til slutt en kveld så sovnet han.

Så begynte jeg da han var 3 mnd å legge han når jeg så han var trøtt. noen ganger sovnet han med engang andre ganger fant ikke han helt søvnen, så jeg var på rommet til han fant roen. Måtte ta han opp av senga noen ganger og roe han og så legge han igjenn, Så til slutt falt han til ro. i begynnelsen kunne det gå en time før han fant roen. Men vi holdt oss på soverommet. opp og ned av senga. Fikk pupp også når det gikk så lenge.

Så ble det bare kortere og kortere. Kunne gå fra 1min til en halvtime.

Så de to siste kveldene så har jeg lagt han og gått ut av rommet så har jeg ikke hørt et pip. Så jeg har fått igjenn for å være tålmodig.

Gikk med noen favoritt programmer på tvn også som jeg ville se hehe.

Men jg lot han aldri ligge å skirke da..kunne klage litt, men begynte han å skrike tok jeg han opp og roet han og la han ned igjenn. DVS ingeting som plaget han for han ble still med det samme jeg løftet han opp hehe. Men det funket veldig bra..

Så nå finner han mye lettere søvnen selv.

Vist pappan er så klønete så synes jeg du skal la han få være litt alene sammen med den lille så han blir flinkere :) Så han får prøvd seg litt :D

Men vet hvordan du har det..Det er så utrolig godt når man får fast leggetid på de, og får kvelden å slappe av på når ungene er lagt.

Skrevet

Hei - håper du har venninner og/eller familie rundt deg som kan hjelpe deg litt når det er slik? Jeg har opplevd å få høre at venninner har hatt det slik etter at den tunge perioden er over. Det ville kostet meg lite å trille tur en time i uka for en venninne, så hun fikk litt tid for seg selv, eller stille opp med andre ting. Klart at du er sliten med to små!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...