Gå til innhold

Hostesaft til en på fem mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten forkjølet gutt som har en lei hoste, Kan jeg gi han hostesaft? Har solvipect til meg selv, Der står det at den kan gis til barn under 1 år. Hva gjør dere?

Skrevet

Jeg fikk hostesaft og paracet i flytende form da Luca ble syk da vi var på besøk i England. Snakket med en farmasøyt som sa at så lenge babyen er over 3 mnd og 4,5 kg, så var det ikke noe problemer. Men du kjenner ditt barn best, og vet hva som er best for ditt barn. Jeg, for eksempel, er motstander av nesespray... :)

Skrevet

Hadde samme problem med snuppa da hun var 6 mnd. Gikk til legen, og fikk resept på en hostesaft som heter Efederin. Den funka kjempe bra. Den hjelper både mot hosten og evt surkling. Fikk beskjed av legen at jeg også evt kunne gi Solvipect hvis jeg ikke ville gi den jeg fikk av han. Følgene av den han skrev ut var nemlig at ungen kunne bli ganske aktiv...

Men det funka ikke sånn på snuppa, så vi brukte den vi fikk av han. Solvipect funker jo ikke...

Skrevet

Jeg var på apoteket for ei tid tilbake og spurte om hostesaft til tøtta vår som nå er 6 mnd. Da sa de at man ikke burde bruke hostesaft til barn under 1 år., kun kokt vann.

Virker som det er mange forskjellige svar ja.

Skrevet

du skal kun bruke slimløsende ikke hostedempende .

Skrevet

Gå til legen å få resept på Efidrin! Funker kjempebra! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...