Gjest Trollbundet Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Den 1 grytekluten jeg strikket nekter å tove seg skikkelig,og trådene jeg har festet på strikkingen vises og...Og dette skulle være julegave:((( Jeg brukte østlandsgarn! Har hatt den + 2 andre i maskina flere ganger nå,på både 40,50,55 grader! Og nå den siste gangen jeg prøvde hadde jeg bare 1 gryteklut inni på en gang,på 60 GRADER,men ikke engang da vil den tove seg skikkelig! Kan det være fargene det er noe galt med??? Jeg brukte gult og en slags oransjebrunt (ikke mørk). Jeg tovet en sånn isskrapevott sist.Den hadde jeg på i først 40 grader ullvask (visste ikke da at jeg ikke skulle ha den på ullvask),da tovet den seg ikke.Men så hadde jeg på maskina på 60 grader finvask og den ble helt PERFEKT tovet.Den var mørkeblå!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 skal det ikke vaskes i grønnsåpe?
Gjest Trollbundet Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 joda,hadde ca 1 topp oppi:) Men hvorfor de skal vaskes i grønsåpe aner jeg ikke! Noen som vet det??
Gjest Trollbundet Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Har hatt en annen i masina da klokka var 23.05.På 60 grader.Håper den blir bra.Hadde ikke håndkle inni..Hva kan det være bra for da?
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 kan jeg gjøre dette med blåfjelluene til unga også...synes ikke strikkedamen tovet de skikkelig..er litt slappe i fisken, og trådene syns
RachaelRay Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 Hvis jeg var deg ville jeg kastet inni et par, tre dongeribukser sammen med det du skal tove. Jeg har hørt at grønnsåpe ikke er bra for vaskemaskin, og at det funker like bra med vanlig vaskepulver. Jeg tover stort sett på 40 grader, med vaskepulver - og det blir veldig bra :-)
Gjest Trollbundet Skrevet 13. desember 2008 #8 Skrevet 13. desember 2008 Hvilke farger bruker dere (alle dere som leser her) når dere tover,og blir det alltid bra??
Gjest Trollbundet Skrevet 13. desember 2008 #9 Skrevet 13. desember 2008 grønsåpe ikke er bra for maskina?? Hvorfor er det da så mange som bruker det når de tover da??
Wicked witch Skrevet 13. desember 2008 #10 Skrevet 13. desember 2008 Det er ikke alle typer ullgarn som passer til toving. Ikke det at jeg har peiling som ikke tåler ull engang. Men moren min er ekspert og hun nevnte det her om dagen.
Gjest Trollbundet Skrevet 13. desember 2008 #11 Skrevet 13. desember 2008 Leo`s mom: Det er østlandsgarn jeg bruker,og det går an og tove med! Det var også det jeg brukte til den isskrapevotten! Den ble perfekt!
-MtG- Skrevet 13. desember 2008 #12 Skrevet 13. desember 2008 Hvis det ikke tover godt så lønner det seg å putte inni et par dongeribukser eller håndklær for at det skal bli friksjon inni der. Det tover bedre om det er noen litt tunge ting som får "banka" ulla ordentlig:)
RachaelRay Skrevet 13. desember 2008 #13 Skrevet 13. desember 2008 Jeg husker ikke hvorfor man ikke skal bruke grønnsåpe, men hørte det i en garnbutikk. Jeg har aldri tovet noe med østlandsgarn, så kan ikke fortelle deg ang dette med fargene. Jeg bruker fritidsgarn når jeg skal tove :-)
Gjest Trollbundet Skrevet 13. desember 2008 #14 Skrevet 13. desember 2008 ok,er det bra garn? Bare positive opplevelser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå