Gå til innhold

Jeg trenger en liten vekker.

Anbefalte innlegg

Dette ser fælt ut på papiret, men det må ned.

Min idealvekt er 75 kilo.

Idag veier jeg 125 kilo.

Det er et enkelt regnestykke. Det er 50 kilo mer enn nødvendig. 50 kilo! Jeg vil så gjerne si at jeg ikke greier ta grep om dette selv. Det er en utmerket unnskyldning. Men er jeg tjent med det? Nei. Jeg er ikke tjent med unnskyldninger.

Kroppen min er altfor tung. Mine barn veier tilsammen like mye som min overvekt, men jeg greier ikke gå rundt med alle dem på kroppen. DET setter ting i perspektiv. Det er ikke rart ryggen og knærne er stive, jeg har lastet mange barn for mye på det stakkars skjelettet mitt.

Jeg skal ikke begynne på mandag, og ikke 3. januar. Jeg skal begynne i morgen.

50 kilo. Det er ikke småting, men jeg skal ha litt credit for at jeg har greit å overse 50 kilo for mye gjennom et par år... *sukk*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139284923-jeg-trenger-en-liten-vekker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe... Ja, nå har jeg jo begynt, og jeg er neppe ferdig før 5. januar :)

Idag hadde jeg en glipp og spiste en ordentlig kaloribombe av en sjokolade. Forsøkte å tenke rasjonelt mens jeg spiste den at "NÅ, NÅ er det nok. Få den vekk", men jeg er tydeligvis ikke til å snakke til mens jeg spiser sjokolade. Likevel tror jeg jeg ligger greit an med kalorier, må bare øve litt på selvbeherskelsen min. Det er vel ikke uten grunn at jeg har 50 kilo å gå på.

Bare rop på meg når du er klar, imellomtida skal jeg forsøke å få sukkeravhengigheta ut av kroppen. :)

nr.1

Så flott at du har fått begynnt:)

Jeg trodde ALDRI at jeg kom til å klare å slutte med spesiellt sjokolade og cola.

Jeg begynnte på Reductil og cola smakte helt forferdelig. Det var jo ett stort pluss for meg. Jeg hadde lyst på sjokolade, men sa til meg selv at hvis jeg skal ha sjokolade må det bli 70% kakao sjokolade. Det har gått overasskende bra:)

Tror det hjelper for meg hvertfall at jeg går til legen jevnlig for å veie. For da MÅ je jo ha gått ned. Ellers får jeg sikkert kjeft av legen min. Hehe.

Lykke til med slankinga:)

Hilsen en som går på Reductil.

Hei Hei!

Så flott at du merker en virkning av Reductil! Jeg forsøkte dem, men oppdaget at når motivasjonen sank så mistet også Reductilen sin virkning. Nåja, ikke helt, men jeg fikk erfare at det meste av mitt "matproblem" ligger i at jeg MÅ HA mat. Sulten er psykisk, for fysisk finnes jeg ikke sulten. Vanskelige greier. Mulig jeg bør forsøke på nytt med Reductil på nyåret hvis dette blir for vanskelig for meg alene igjen :)

Legen min er flott, men skjønner ikke helt hvor vanskelig dette er for meg. "Spis mindre, mosjoner mer" er jo et godt råd, men jeg trenger mer enn det.

Har du gått lenge på Reductil?

Nr. 1 - HI

• 3 uker senere...

Annonse

Lykke til , dette klarer du . Det beste med det hele er at du etter få kilo allerede vil merke at stivhet og vonde ledd vil bli bedre. Ikke se på vektreduksjonen som slanking, men en forandring. Ikke tenk på hva du vil gå glipp av men alt du vil oppnå.

Jeg anbefaler virkelig et grete roede kurs el som samler folk i samme situasjon, det er et flott felleskap og god støtte.

Hilsen en som har gått ned 22 kilo og har 10 igjen :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...