Gå til innhold

Prinsessa mi er kommet til verden, kjapp og grei fødsel:)) (samme som på skravle og 3.trimester)

Anbefalte innlegg

Fødselen:

Var til jm på morgenen og ble da strippa, var litt usikker ang liv, så hun sendte meg til føden på sjekk.. CTG viste svaaake rier, og frisk frøken, ul viste at alt var normalt der inne.

Fikk valget mellom å vente på sykehuset eller reise hjem igjen, valgte det siste. Reiste en tur innom noen møbelbutikker og besøkte mamma etterpå, hun passa storebror og vi bestemte at han bare kunne bli der til neste dag, noe vi ble veeeldig glade for når natta kom;)

ca kl 00.00 natt til tirsdag 9.desember begynte jeg å kjenne vondere kynnere/rier enn jeg hadde hatt de siste ukene:) Prøvde å legge meg, siden jeg hadde hatt så mange falske alarmer de siste ukene, men orka ikke ligge, det var jo vondere da!

Kl 01 var det 7-5 min mellom, så kontaktet jm... Innen hun kom var riene med 2 min mellomrom, og da hun sjekka meg hadde jeg 7(!) cm åpning! Hun kontakta ambulanse og vi tok en "rød" tur til sykehuset, med stor fare for transportfødsel, reisa tar ca 40min..

Innen jeg kom til sykehuset kl 0237 hadde jeg bare en kant igjen, og jenta var ute i løpet av 23 minutter! 8min pressing, hadde hun ikke kommet med hånden sammen med hodet, så hadde pressingen tatt 5min mente jm!

Hun fikk dårlig hjertelyd på slutten, kom ut som fallskjermjeger med navlestrengen kveilet rundt hals og kropp. Men var i fin form likevel, scora 8-9 på apgar!

Er nå kommet hjem med vår foreløpig navnløse lillesøster og hun er en snill og god jente:)

Storebror på 1,5år er stolt storebror!

Takk for meg for denne gang, er spent på om jeg en gang kommer til å komme inn igjen:)

Klem

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...