Gå til innhold

Gir alle her tran til babyen sin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er snart 6 uker og jeg har ikke gitt..har visst glemt det. Men til dere som gjør det, når på dagen gir dere?spiller det noen rolle?og gir dere med skje eller andre redskaper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi bruker D vitamindråper

Skrevet

Kjøpes på apoteket det da eller?

Skrevet

mhmm:)

Skrevet

Vi begynte da gutten vår var ca 6 uker... Vi gir det på kvelden når vi steller for kvelden, og gir det når han er naken. Er nok lurt å gi det på et tidspunkt på døgnet som babyen gulper minst. Vi bruker tran med sitron, synes ikke den lukter vondt. Vi gir med t-skje. Holder skjea under varmt vann, har tranen litt i skjea før vi gir slik at den blir lunket. Tror det er bedre for de små enn det som er kaldt. Er fortsatt litt søl med det, men går stadig bedre :-) Vi brukte forresten sprøyte de første gangene, men fant ut at det er litt enklere med skje hygienisk sett....

Skrevet

Nix, vi ga d-dråper og har nå begynt med eskimo-3.

Skrevet

vi gir jern på sprøyte og multivit i melk eller grøt

Skrevet

vi startet med tran da han var 5 uker. men etter å ha styrt med det i 8 uker og fått masse klær ødelagt fordi han gulper det opp etter en time så har vi nå kapitulert og gir vitamin d. så mye enklere og jeg vet at vi iallefall prøvde.men måtte kaste masse som hadde fått stygge brune flekker:( skal nok gi tran igjenn når han blir litt større og ikke gulper lenger.

Skrevet

Her har lillegutt fått tran hver dag siden han var 5 uker. Vi gir det på kvelden når vi gir grøt. ( grunnen er at da lukter han ikke tran hele dagen!) Har en liten sprøyte som jeg bruker når jeg gir han det, også sitter han i vippestolen den er litt bakoverlent og da renner det ikke så mye ut igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...