Gå til innhold

Nei å nei.........

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må bare få luftet tankene mine litt. På torsdag fant jeg ut at jeg er gravid. Har allerede 2 barn, og vi regnet oss som ferdige med småbarn. Min eneste tanke har vært at jeg må ta abort. Tok kontakt med legen min på fredag og vi skrev søkn. om abort og sendte til sykehuset. Er usikker på hvor langt jeg er kommet men tror muligens uke 6 eller 7. Nå som det veldig snart er jul lurer jeg veldig på om jeg må vente med å få utført abort til ut på nyåret og da må jeg vel ta kir. abort.... De får jo brevet på sykehuset på mandag så jeg håper de er veldig raske... Jeg gruer meg skikkelig, men er veldig sikker i mitt valg. Føler meg for gammel, de to andre barna begynner å bli store og da jeg jobber turnus og min mann er mye borte blir det også vanskelig på den måten.....

Vet noen hvor raske sykehusene er i slike saker? Jobber i i romjula, mon tro?

Fortsetter under...

Snakket med rikshospitalet i dag, og de har timer til medikamentell abort i romjula (29. og 30. januar)... Akeshus sykehus har ikke det - ellers vet jeg ikke. Du må være 6-9 uker på vei for å ta medikamentell abort. Ellers er det kirurgisk abort, og da kan du tidligst få time til ultralyd i uke 8 for å ta aborten tidligst i uke 9...

Hei.

Jeg har vært litt i samme båt som deg for å si det slik. Det hele endte med en abort som jeg har angret på mange ganger i ettertid. Men det må i den sammenheng sies at jeg aldri var helt sikker på at det var et riktig valg, men jeg hadde en mann som var skråsikker! Siden du er sikker, så går det kanskje bedre for deg? Jeg tror det er viktig å være helt sikker...jeg har i alle fall lært det!

Jeg vet ikke hvor du bor henne, men til de store sykehusene kan du ringe direkte selv uten å gå om fastlegen. Jeg ville tro at du burde kunne rekke det før Jul, men igjen spørs det hvor du bor og om du kan velge mellom flere sykehus f eks.

All mulig lykke til!

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...