januarbaby+maibaby Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Jenta mi våkner minst 3-4 ganger hver natt og gråter til vi kommer inn til henne, og må 2 ganger ihvertfall gi henne noe å drikke, og da melk eller barnesaft (uten sukker) for at hun skal roe seg igjen... uff... er så sliten av å ha så oppstykket søvn.... Det virker mange ganger som om hun sover for når jeg kommer inn så ligger hun bare å klager med øynene igjen... Men om jeg da ikke går inn kan hun ligge å gråte LENGE å aldri gi seg, altså da våkner hun skikkelig til å ligger å skriker.. Er det noe jeg kan gjøre? HJELP
babyalva Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Jeg fant et svar på lommelegen som passet meg veldig godt i alle fall. Det var å gå inn til barnet, snakke rolig og kjærlig til det, forklare at det er natta og at det skal sove. Vær kort og gå heller inn ofte. Dette for å vise barnet at du er der, men at det er natta og at det skal sove og ikke kan få kos og oppmerksomhet. Da skal barnet være trygg ved at du er der, men etterhvert klare å finne søvnen på egen hånd. Vel og merke går ikke dette i en håndvending! Man må tåle en del skrik og noen netter får man sove veldig lite. Vi er midt oppi det nå, så jeg vet enda ikke hva resultatet blir, men jeg har tro på metoden, og det er nok det aller viktigste. Lykke yil vedere.
gulling Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Hadde slik med tulla her også,Hun reiste seg opp nesten i søvne og survet. Jeg måtte puppe flere ganger om natte. Jeg fikk tips fra ei venninne om og legge henne i nattpose. Jeg binder henne ikke. Da var hun 9,5 mnd, Etter det har hun sovet natten. Helt uttrolig! hun våkner tidlig da, men jeg får da i det minste noen timer med søvn. Hun sover til et sted mellom 5-6 om morgenen.Nå er hun 10,5 mnd. Det hjalp her hvertfall. lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå