Sunniva78 har to små Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Han liker kun grøtene fra Nestlè, og jeg tenkte det kunne være greit å variere litt mer enn de 8mnd-grøtene som fins. Kan man risikere vondt i magen hvis man gir for tidlig??
Trultemora er presseklar!! Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Det eneste forskjellen egentlig er det at det er mer konsistens i den 12.mnd grøten! Jeg gir bla 12.mnd glass til Emilie nå som er 9 mnd !
Sunniva78 har to små Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2008 Ok, takk for svar:-)
Melkedrøm Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Det er vel også tilsatt salt i 12 mnd glassene.. Og de skal vel helst ikke ha så mye salt før 12 mnd. Men i grøten er det vel ikke salt -eller ?
RødRev Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Nei, men i noen av grøtene er det tilsatt citrus-frukter. Det er visst ikke anbefalt før de er fylt året. I alle fall ikke etter den gamle skolen
Sunniva78 har to små Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. desember 2008 HS sa at jeg kunne begynne å gi sitrus når han var 9 mnd, de er ikke så strenge på det lengre. Men har man allergier i fam. så bør en vente. Kiwi bør man vente med uansett, for den er veldig allergifremkallende...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 Jo det er tilsatt litt salt i 12.mnd glass, men HS vår sa det at unger skal faktisk introduseres litt og litt for salt! Dessuten så er det yyyyyderst få saltkorn i 12.mnd glassene! Ang sitrus så kan de gjerne få det fra 6-7 mnd om det ikke finnes allergi i familien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå