januarbaby+maibaby Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Jenta mi våkner minst 3-4 ganger hver natt og gråter til vi kommer inn til henne, og må 2 ganger ihvertfall gi henne noe å drikke, og da melk eller barnesaft (uten sukker) for at hun skal roe seg igjen... uff... er så sliten av å ha så oppstykket søvn.... Det virker mange ganger som om hun sover for når jeg kommer inn så ligger hun bare å klager med øynene igjen... Men om jeg da ikke går inn kan hun ligge å gråte LENGE å aldri gi seg, altså da våkner hun skikkelig til å ligger å skriker.. Er det noe jeg kan gjøre? HJELP
prinsessemor123 Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Tror det er vanlig å skulle kunne sove rundt fra de er ca 6 mnd (selvfølgelig unntak ved sykdom , tannfrembrudd osv.) har ikke så mange gode råd, men kanskje du kan spørre helsesøster?
plutselig gravid igjen Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 skal og skal.... Gutten vår er 11 mnd og har alltid hatt vanskelig med å finne søvnen selv. Det fungerte i perioder men skulle ha pupp OFTE på natta til han var 7-8 mnd. Prøvde alle "gode og enkle råd", men etter samtale med helsesøster bestemte vi oss for å prøve Ferber da han var 10 mnd(selv om jeg har vært veeeeldig skeptisk til å la han ligge å skrike).Gikk overraskende lett, (mindre skriking enn det var før da vi satt inne hos han hele tiden og prøvde å roe han), etter 3 kvelder sov han fra 7 på kvelden til 6 på morgenen. Hørte han var våken, men pludret og lekte litt med smokken så sovnet han igjen. Mener ikke med dette å anbefale deg å bruke ferber, men vil bare si at det finnes ingen fasit og at noen barn har det vanskeligere med søvn enn andre. Snakk med helsesøster eller andre som vet mye om dette. Jeg fikk en aha opplevelse da jeg snakket med helsesøster og fant ut av vi var kommet i en ond sirkel hvor godgutten krevde (og fikk) mer og mer stimuli for å sovne. Jeg ønsker deg i alle fall lykke til:)
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Hvor mange lurer har hun om dagen? Gutten vår var sånn og. Men i forrige uke så kuttet vi ut ene luren på dagen, og nå de siste dagene har han enten ikke våknet om natten eller kun en gang Legger han mellom syv og halv åtte. Sover da til ca sju. Da legger vi ikke han før i elleve halv tolv tiden og sover da i 2 timer. Vi slet MYE med oppvåkninger om natten. Hs sa til oss at vi helst ikke skal tilby noe drikke om natten, om vi måtte gi så var det helst vann. det er jo verdt å prøve om hun har fler lurer på dagen. De første dagene var det litt sutring, men gikk fort over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå