Gå til innhold

Kan man blande tran i mme? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ville jeg ikke gjort... tenkt på den smaken som mme da får, du kan risikere at barnet aldri mer vil ha mme. Jeg vile nå hvertfall ikke gjort det.

Skrevet

De gangene jeg har smakt på mme til småen syntes jeg faktisk det smaker litt tran fra før av. Jeg kan jo smake før jeg gir det til han.

Men bortsett fra smaken er du noe grunn til at man ikke kan gjøre det?

Jeg kan jo også fordele den en t-skjeen med tran over 2 flasker for at smaken ikke blir så sterk?

Skrevet

Ja, du er ikke den første som gjør det.

Min mormor ga min mor mme iblandet tran for 50 år siden. Hun angret fort, siden det resulterte i at hun ikke ville ta flasken.

Hvor gammel er babyen? Har dere begynt med grøt?

Jeg gir en sprøyte med tran, også får hun grøt etterpå. Da har hun smekke på seg, så hun får ikke tran på klærne, også får hun svelgt det fort ned, siden hun får mat etterpå.

Skrevet

Jeg synes NAN har en liten tran smak, men ikke HIPP som vi bruker. Vi gjorde også som pzzzzz, ga det før grøten, eller midt i måltidet sånn at han fikk en skje grøt rett etterpå for å døyve smaken. Men så har han igrunn alltid svelget tran greit. Nå har vi gått over til den med sitronsmak, lukter så mye bedre hvis det blir litt søl.

Skrevet

Men det er jo ikke sikkert ditt barn spiser grøt ennå selvfølgelig.... og da blir det annerledes.. Er jo bare å prøve det du sier, du merker jo fort hvis h*n ikke vil ha det. Ga tran på skje fra 4 uker på stellebordet ved leggetid.

Skrevet

Jeg prøvde å blande i flaska, men det blander seg ikke skikkelig, blir bare liggende å flyte på toppen, så da blir det meste værende igjen i flaska.....

Skrevet

Må bare kuppe tråden og hive inn et spørsmål...

Hvorfor skal de ha tran når det er nok av omega 3 og d-vitaminer i mme?

De helsesøstrene jeg har vært borti har sagt jeg ikke trenger om bruke trantilskudd før barnet nesten ikke drikke mme lengere.

Først da burde man bruke d-vitaminer eller tran...

bare lurer....hva har dere hørt?

Skrevet

Det er bare Collett som inneholder det du nevner. De andre har ikke det. Vi bruker Hipp.

Skrevet

Jeg har sett på den boksen med morsmelk erstatningen til NAN at det skal være omega-3 i den? Men vet ikke om det er nok til å dekke behovet. Ifølge min helsesøster skal babyer ha rundt 10 milligram omega-3, tran om dagen. Mener det var det hun sa...

Skrevet

Det anbefales å gi tran eller d-vitamin dråper pga av d-vitamin behov uansett om barnet ammes eller får mme.

Skrevet

Nan, Småfolk og Collett inneholder omega 3, så det er ikke nødvendig med annen tilskud..

Men du bør ikke blande tran i melka, det kan resultere i at barnet ditt nekter å drikke mme noensinne igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...