Gå til innhold

Ungen har fått navnet Jo, men er det sånn at "hele verden" må harselere med navnet???

Anbefalte innlegg

Har annonsert det til en del folk nå og noen kan åpenbart ikke dy seg for å slenge ut av seg "jo-jo, ha-ha-ha!" og "jo-da, ha-ha,ha!"

Er det vi som har dårlige venner eller vil navnet bli en belastning for gutten? Begynner å få bange anelser. Vet at det er mye rare navn ute og går men det er en dårlig trøst for oss/han!

Noen som vil være så snill og kommentere? Takk!

(Det er ikke aktuelt å ta et mellomnavn)

Fortsetter under...

Herreminjemini! DA synes jeg de folkene dere omgir dere med har liten toleranse for ørlitegrann kreativitet ved valg av navn. Jo er et bra, og kort navn. Har vokst opp med en Jo til nabo, og han har hverken blitt kalvbeint eller skjeløyd av å hete det navnet. Kall gutten Jo.....eller Bo er også fint.

For meg er Jo primært en interjeksjon/konjugasjon, dessverre. Så personlig ville jeg aldri brukt det. Men hadde aldri kommentert dette overfor folk som evt. måtte velge navnet. Synes det er dårlig gjort av vennene dine. Dessverre er unger litt slemme mot hverandre, så kan godt være de sier "Si Jo, da Jo!". Men vanskelig å vite..

Vet om en som heter Jo Filip, han bruker alltid begge navnene.. Vet ikke om dette var tilfeldig. Men det viktigste er at dere er fornøyde.

Jeg synes folk er ganske stupide når de mobber navn uansett om det er mobbenavn eller ikke men at de mobber Jo har jeg ingen forståelse for. Jo er ett gammelt fint og kort navn og var jeg dere ville jeg slengt litt med leppa tilbake og hvert stolt over navnet på gutten deres.

Annonse

Tusen takk til alle som vil kommentere! Vil gjerne ha mange tilbakemeldinger for å få en slags oppfatning av hva som er holdningen der ute.

Noen som vet hvordan man finner ut om navnet er på vei opp statistikken? Har vært inne på "Navnestatisitkken", men er det noen andre kilder som kan vise en trend?

Du må nok regne med å få noen kommentarer på navnet. Det er jo et litt morsomt navn. Kusina mi sin samboer heter også Jo. Han forteller at det har blitt en del kommentarer opp gjennom årene, men han har aldri blitt mobbet for det. Det er stor forskjell på vennskaplige og litt ertete kommentarer, og mobbing. Disse "morsomme" kommentarene vil nok gi seg etterhvert, så mitt råd er å ta kommentarene med et smil første gang, men hvis det fortsetter så kan du be dem om å slutte. Vennene dine er ikke dårlige fordi de synes at navnet er litt morsomt, og kommer med slike kommentarer. Jeg vil tro at det bare er vennskaplig erting, og at de ikke tenker på at du kanskje synes det er sårende. De er dårlige venner hvis de ikke slutter dersom du ber dem om det.

Foresten finner jeg ingen statistikk som skal tilsi at populariteten til navnet Jo er i forandring. I fjor var det 19 gutter som fikk navnet Jo, nøyaktig like mange som for 10 år siden. I mellomtiden har populariteten variert fra 19 til 38.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...