Gå til innhold

Zone05, hvordan gikk det med AIH-en??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Lykke til på ul idag, håper resultatet er bra :)

du får fortelle hvordan det gikk da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kom nettopp fra ultralyd nå... Eggene var ikke så store (6-7 mm, tror jeg..) Heldigvis må jeg ikke begynne helt på nytt som sist, men det er bare å øke dosen og fortsette. Har til nå tatt 50 og 75 IE, mens jeg nå skal øke til 125. Ny ultralyd om en uke.. To be continued.. ;)

Skrevet

okei, det var jo litt kjedelig da men får satse på at de vokser seg stooore til neste gang hehe :P

bra du ikke måtte starte på nytt igjen ihvertfall da...

blir spennende da :) sa legen noe anna fornuftig da?

du syns d går bra me sprøytene nå?

Skrevet

Ja, det satser vi på!! Var Jon Hausken jeg var hos, for han var i Bergen i stedet for min faste gynekolog den dagen. Han var hyggelig og vennlig, men fikk ikke prata så mye.. Men det var visst bare å fortsette å øke dosen, og at jeg uansett ikke må begynne på nytt nå..heldigvis!! Sprøytene merker jeg litt mer, at det presser litt på, men det går helt fint!! Hvordan går det med dere andre om dagen da? Jeg har akkurat bestilt ferie til meg og mannen min i mai (inkl.17.mai!) til Tucepi, Kroatia!! Godt å ha noe sånt å se fram til!!! :)

Skrevet

å så utrolig glad på dine veine at det, ikke var helt forgjeves at du gikk på sprøyter ...... godt og se at det blir håp...... lykke til da...

Skrevet

hellu

ja dette blir jo spennende da, når skal du inn igjen nå da?

er så mange som skriver om han jon hausken, hvem er han egentlig?

har begynt på pergo idag jeg, så skal på ul på torsdag, så d blir spennende da...ellers så skjer det ikke så mye mer enn å vente da...

ååhh nå blei jeg misunnelig altså, blir skikkelig digg å reise bort da...bare det ikke kræsjer med noe AIH opplegg såh :P

skal dere være lenge borte da?

Tucepi hørtes flott ut da.. hehe bare navnet gir sier "ferie"

ja det blir ihvertfall noe virkelig bra å se frem imot da

Skrevet

Jon Hausken er han som startet og driver Klinikk Hausken i Haugesund. Tidligere har jeg bare truffet andre ansatte der, så dette var første gang jeg traff han, men han får mye skryt for å være vennlig, ta seg tid, legge til rette og tilpasse for den enkelte, og så tror jeg de ofte tar imot folk som ikke får hjelp andre steder, f.eks. pga. for høy BMI.

Så spennende at du er igang! Jeg skal jo også på ul på torsdag, da får vi gru-glede oss sammen!! :D Men hvor store/mange må egentlig eggposene være før man setter igang med AIH?

Hihi, blir fantastisk med ferie, ja!! Komme litt vekk fra jobb, hverdag, kulde (er jo ikke iskaldt i mai, men ikke sommer heller..og Bergen=masse regn!) og AIH-tanker :) Akkurat nå driter jeg i om det krasjer med AIH..jeg kan jo ikke la det styre hele livet heller..!? Ifølge min plan skal jeg jo uansett være noen mnd på vei da, hehe :D Hvis du vil kikke på hvor jeg skal, kan du jo se her: http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Kroatia/Makarskas+riviera

Skrevet

heihei

jasså ja, så han hausken er litt av en fyr da :P hehe

morro at du traff han da.

ja blir spennende på ul på torsdag, grugleder meg allerede hehe, teller ned me tabletter og sprøyter hehe

tja trur egga skal være mellom 18 og 20 eller 22 mm for at det skal være mest ideelt da...

ååhh det såå virkelig fint ut der dere skal ja, blei litt misunnelig nå ass, hadde egentlig planer om å reise bort litt i påsken men jeg får ikke fri, så det var litt nederlag.

hva syns mannen din om alt dette "styret" da?

Skrevet

Så kjedelig at du ikke får fri, da..hvor jobber du?

Mannen min har hele veien vært utrolig forståelsesfull og snill, så jeg kan virkelig ikke klage!! Og så sier han at jeg er tøff når jeg stikker meg i magen, og det er jo stas å høre :) I kveld var vi på besøk hos noen venner, og så ble jeg plutselig skikkelig oppblåst og vond i magen..tror det er medisinene...var så kjedelig..og så skal man liksom ikke avsløre hvorfor heller...

Hvordan tar mannen din alt det her da? Så på presentasjonen at du også er gift. Koselig -ikke så mange som er gift i så ung alder. Vi gifta oss i 06, så har 3 års bryllupsdag til sommeren. Tiden går fort!! Dere da, vært gift lenge? Noen som reagerer på at du gifta deg såpass ung? Jeg har forresten også PCO, så vi har litt til felles.. :)

Skrevet

ja d vet var veldig kjipt å ikke få fri, jobber på apotek og rundt påske kan kundetrykket være ganke stort... så er derfor da... men kjipt uansett..

så bra at mannen tar det bra da :) godt å ha noen som kan støtte og være der for en, og som veit hva man går igjennom da.

hehe ja artig me litt skryt da hehe.

jo, mannen min tar det bra han da. Selv om det er "min" skyld at vi går igjennom dette så støtter han opp og er med på alle legetimer og alt. så det er godt man ikke er alene på en måte...

og er jo fint å være her inne da så man kan utveksle litt tanker... blir liksom ikke helt d samme å snakke me andre uteforstående som ikke egentlig skjønner hva som skjer... også var der jo veldig morro at d er noen flere som også holder på me AIH da, virker som de fleste egentlig holder på me IVF her inne.. men de har vel vært gjennom AIH også kanskje først.....

Ja, er koselig å være gift hehe. Hadde vært gift 1 år nå i september.

ja er ikke så mange som er gift da på min/våres alder.. de fleste blir litt overaska da hehe hva me der? får du noen kommentarer?

så morro da, 3 år , tia går fort ja..

ja, pco er no dritt hehe, hva er dine plager me pco?

Skrevet

Hehe, er jo "min" skyld her også, men det er ikke noe tema her heller...når en har et problem, har begge et problem, det blir jo egentlig sånn i alt når man er i et forpliktende forhold :) Han var med på første samtale ved klinikken, men jeg har vært alene på ul og sånn, noe jeg synes er greit. Han er snill og henter meg etterpå :)

Ja, gøy å "prate" med folk som vet nesten nøyaktig hva en går gjennom! Og som ikke bare ser på AIH som en "venteaktivitet" :) Virker som vi tre liksom har valgt å satse litt på AIH..? Det er jo både billigere, enklere og mer smertefritt, tror jeg, så jeg ser ingen grunn til å ikke gå for det en stund!

Vi får ingen kommentarer på alderen nå lenger, men nå er jeg 25 og han 26, så nå er vi jo ikke såå unge lenger, men jeg var 21 da vi forlova oss, så da var det noen som syntes vi var unge og lurte på hvorfor vi ikke bare kunne være samboere :) Men jeg er kjempeglad for at vi bare satsa!! Husker jeg ble stolt hver gang han omtalte meg som kona si :)

PCO-en, ja..jeg har egentlig akkurat fått den diagnosen (i sommer), men alltid lurt på hvorfor jeg bare hadde menstruasjon 1-2 ganger i året, hehe..men har jo vært luksus også da!! Inntil nå, selvfølgelig... Ellers er det vel litt den dumme hårveksten, da...men er ikke mye plaga.. Og så har jeg alltid følt at jeg legger raskere på meg enn andre, uten å forstå hvorfor, så var litt godt å få en slags forklaring...er ikke overvektig, altså, men har bittelitt ekstra der det sies at folk med PCO har det.. Hehe, nå begynner de meldingene snart å bli så private at jeg ikke vet om almennheten bør få lese det.. :P Hvordan funker det å sende personlige meldinger, da, er det noe bra alternativ? :) Hadde i hvert fall vært litt interessant å høre om hvordan du opplever PCO-en også, og hvordan du er "angrepet" :) Siden du jobber på apotek, da har du kanskje litt peiling da, på hva som funker og ikke funker? Jeg går på metformin nå, vet du om mange har positive erfaringer med det?

Er så koselig å ha noen å prate med her inne, føler nesten at en kjenner hverandre litt etter hvert! :)

Skrevet

Zone05, hvordan går det med deg om dagen da? Har dere begynt å tenke på neste forsøk? Tusen takk for koselige lykkeønskinger, det varmer!! :)

Skrevet

la deg til som venn og sendte deg en melding der jeg :)

håper det var iorden :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei dere to!

Tenkte jeg skulle svare her denne gangen...håper dere kikker selv om det er en gammel tråd =)

Hvis dere har sett et nytt innlegg fra meg, så skjønner dere at jeg har et nervepirrende liv for øyeblikket :) Har kjent stikninger i magen i dag, og det skal visst være et godt tegn!! :) Tør likevel ikke å håpe helt.. Er altså på rugedag 3 nå.. Hvordan går det med dere da?

Skrevet

hei

svarer deg her å jeg :) spennende å høre om symptomene dine :)

bare for å oppdatere litt hehe

har vært å blitt inseminert idag og skal tilbake imarra, så er det bare å veeeeeeente :)

åssen går det me deg Zone05??

Skrevet

hei dere.

svarer her også jeg,

jeg er i gang med pergo og skal til ul på fredag, spent på når vi skal tilbake igjen...

sjernebaby ønskes. når du setter eggløsingsprøyta insemineres du da på dag 2? og så neste dag?

meg83. nå kan vi jo følge værandre om symtomer etter vært....:)

Skrevet

Spennende for alle tre nå!!! Ååå, gøy, gøy!! =) Ja, vi må dele symptomtanker, hihi :) I natt våkna jeg og måtte på do, hadde vondt i magen, var kvalm og svimmel...håper liksom at dette også var et positivt tegn, men har ikke merka noe etterpå.. Vet de sier at noen ikke merker noen ting, men jeg har faktsik lyst til å være masse dårlig nå, bare for å føle meg sikker ;P Hvordan gikk det med insemineringen i dag da, *stjernebaby ønskes*? Tror eggløsningssprøyta alltid skal settes 36 timer før insemineringen..? Det skulle i hvert fall jeg.. Ha en super kveld, og tenk gode tanker ;D

Skrevet

hei Zone95 og meg83

så morro å høre at du er igang igjen Zone05, skal du ta pergo også rett på ul, uten å ta noe sprøyter først?

har du hatt god respons på det før kanskje?

spent å høre åssen det går imarra da :)

jeg har tatt eggløsnings sprøyta kvelden før første inseminering, dvs jeg tok ovitrelle på tirsdag også inseminering på dag 1+2 (onsdag+torsdag)

sånn har jeg gjort hver gang da...

Dagen idag gikk fint da, fått me meg blodprøveark så nå er det bare å veeeente... og vente litt mer... hehe

klem

Skrevet

Huff, ja, den ventinga!!! Tror jeg blir gal!! Tips til morsomme og lure ting man kan gjøre for å få tiden til gå fortere? Jeg har funnet ut at det i hvert fall er lurt å ha jobben. Da glemmer jeg stort sett alt som har med dette å gjøre og har fullt fokus der. Har hørt om flere som får 2 ukers permisjon etter innsett av egg, så håper ikke det er dumt å jobbe..?! Er vel det som er mest vanlig, eller..? Ellers så får jeg tiden til å gå med Navnedebatten (hihi) og dette forumet, boklesing, vennetreff, TV og babydrømming med mannen min, hehe...jo, også kikking i babybutikker, da.. ;D Jeg skal egentlig teste søndag 1.februar..tror dere jeg får noe resultat hvis jeg tester fredagen eller lørdagen?

Skrevet

hehe ja

si det du, hva skal man finne på??

mesteparten av tiden går jo til jobb da, ihvertfall her.. så får man prøve å være flink til å finne på ulike ting i helgene...når man har jobbfri da :)

teller ned til helg jeg :) bare synd jeg jobber på lørdag

ang permisjon ved innsetting, har vel hatt inntrykk av at flere har hatt et par dager fri, men det er vel pga smerter og sånt, men nå har jo jeg aldri gjort det da så jeg er ikke sikker...

hm, tja for da er det vel slik at 1. feb så er det evnt forventa mens?

så ja, noen tester kan du ta inntil 3 dager før forventa mens, men er jo bare å prøve da... skader jo ikke :) bortsett fra kanskje lommeboka?

(hvis du ikke har bestilt tester fra billigtester da)

:)

Skrevet

HEI DERE

Ja tok siste pergo i dag og sprøyte i dag, blir kanksje bare en sprøyte mest fordi jeg ikke rekker det før egget er stort nok men det får vi vite i morgen...Jeg har kun fått 1 inseminering men mest pga det har vært helg. gikk jo bra sist, så mulig...

snakkes

Skrevet

hei hei

hvordan gikk det på ul?

ja grunnen til at du evnt bare har hatt 1 dag me inseminering, er det fordi de kun tar det en gang når det er helg., men i ukedagene kan man ta det to ganger..høres ut som du reagerer godt på medisinene da..

spent å høre åssen det gikk idag :)

Skrevet

Hei dere.

Puh...Ja nå har jeg vært på ul og det blir AIH mandag og tirsdag, hurra ble så glad for det, skulle også ta menopur i dag og i morgen så spendene dette her da, han sa ikke hvor mange egg jeg hadde tilsammen men i såfall 2 på 13 og 14 mm.. syns de gjør alt så raskt ja ja de vet vel hva de skal se etter he he

men fikk først bare en dag for AIH. sa som var at det var rart jeg kun fikk det når, det er vanelig og få 2.

sa mye om og men om at det var tirdag jeg evt hadde eggløsing.

men jeg sa jeg ønsket 2 og fikk det siden jeg ikke hadde fått det før...ja må jo spørre....

så hyggelig dere lurer, hvordan det gikk....

Skrevet

hei

spennende å høre da :)

rart de ikke ville gi deg to dager med engang da.. hm

har liksom alltid vært naturlig hos meg, var bare denne gangen han på en måte spørte om jeg ville komme en eller to dager da...

åssen lege var du hos nå?

ja noen av de er super raske,, inn og ut før man har fått sukk for seg hehe

så du ikke på skjermen under ul`en?

jeg hadde bare ett stort ett jeg, ellers maaaaaaaaaaaaaaange små

har pco så er derfor d er så mange...

:)

Skrevet

Hei

Takk for svar, rart de har forkjelig fremgangs måtte, jeg sa også at jeg ville helst ha to siden da øker sjansen for at det skal lykkes, da sa han at de var de ikke sikkere på pga da ble det 2 dager min samboer må inn, og ble mindere mengde? jeg vet det gikk første gang vi prøvde dette med en ineminasjon. men like vel føler jeg at 2 er beder en 1...

Jeg så på skjermen men alt for rask for meg så noe fler men han målte de ikke, så vet ikke....

Egenlig glad for og være i gang i gjen...

men du vet det er jo kun en man trenger....

tvi tvi nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...