meg83 Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Så i et innlegg her at du har hatt AIH nylig.. Hvordan gikk det? Var det ubehagelig? Og er det håp for graviditet? Heier på deg!!
zone05 Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Hei meg 83 Så hyggelig overaskelse at du sprø... setter pris på det, joda selve AIH gikk fint det, nå er det bare og vent i spending nå, håper... har du kjenskap til AIH...?
meg83 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2008 Hei igjen! Spennende tider!! Vi venter på AIH.. Begynte på piller (metformin, primolut, pergotime) for en stund siden, men på ultralyden viste det seg at det ikke hadde hatt nok effekt på meg..det var en vond nedtur, men nå har vi begynt på nytt igjen, og denne gangen skal jeg ta puregon...gruer meg til sprøytene, men har forstått at det ikke er så ille..og så håper vi bare at det fører til noe godt!! Men er godt å treffe på andre som prøver AIH, for jeg føler vi er veldig i mindretall her inne, og så lurer jeg av og til på om det er noen vits, om det er dumt å prøve det når det tross alt ikke er såå stor sannsynlighet for at det funker..har du følt det sånn? Har heldigvis hørt noen solskinnshistorier også da!
zone05 Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Hei, Ja virker som det ikke mange som er gjennom AIH, så derfor ble jeg glad for du tok kontakt... Tror man må gjenom en prøve runde for og se om hvilken medesiner er best, her er det samboer som tar sprøytene på meg, jeg går helt bananas selv, men selve spøyta går greit merker lite..Jeg tenkte når vi begynte med AIH så at dette bare skulle drøye hele opplegget med og bli gravid, men så tenkte jeg at det er vært et par forsøk siden dette er mest skånsomt minst smerte fult, også fristet det meg mere at man kan bare forsette og forsette selv etter negativ test og da går liksom ikke noen mnd forbi... litt utålmodig hihi...med det andre er det lengere pause... 2mnd tror jeg? Ble jo gravid på første forsøk så mulig ja, det var med medesiner. men ente i SA da;( men prøver og tenke i det posetivet at jeg kan bli gravid og befruktet det hjelper på motivasjonen på og prøve AIH. Du får se når tar de nye medesinene om det bir bedere resutat, gjør det det er det vært forsøk...
elmaaani Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 Heia dere to!!! Jeg har også hatt AIH behandlinger... Ingenting "galt" funnet med meg.. men bruker donorsæd.. Brukte pergo, menopur og ovitrelle.. fikk ett eller to egg... men desverre for meg fungerte det ikke, så jeg er igang med ivf nå... Håper virkelig dere slipper å måtte gå så langt!
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Hei på dere. Er ny her og vi skal begynne med IVF, når alle papirer og dokumenter er ok. Vi vet jo da ikke når... Hva betyr AIH? Hva betyr SA? Hilsen Oss
meg83 Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2008 Hei! Takk for svar, alle sammen! AIH betyr inseminasjon med partnerens sæd, mens SA betyr spntanabort..mange nye ord når man skal sette seg inn i denne nye verdenen Lykke til!!
zone05 Skrevet 14. desember 2008 #9 Skrevet 14. desember 2008 hei meg83 Når skal du ha første forsøk etter den nye medesinen.. Du får ha lykke til videre....
meg83 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. desember 2008 Hei Zone05! Begynner på primolut den 17., så blir det sprøytestyr i romjula og antakelig AIH tidlig i januar. Spennende!! Når kan du begynne å teste? Har du kjent noe spesielt med kroppen? Kan jeg kanskje legge deg til på vennelista mi? Hadde vært OK, siden vi er litt i samme båt
zone05 Skrevet 15. desember 2008 #11 Skrevet 15. desember 2008 Hei meg83: Så spendende da, ja, bare legg meg til.. hyggelig og ha noen som er gjenom akurat det som meg...jeg kan vel teste på søndag selv, men blodprøve på mandag....spent... jeg hadde noen mens smerter lingene greier i går og litt i dag, ikke hatt slik før, rare greier, men jeg tror man kjenner etter så mye også....he he
*stjernebaby ønskes* Skrevet 18. desember 2008 #12 Skrevet 18. desember 2008 jeg har også vært gjennom AIH, og skal på`an igjen i janurar er jo kjekt å kunne utveksle litt informasjon, tanker og erfaringer. har ikktrykk av at det ikke er fult så mange AIH`ere her inne.. lykke til videre
meg83 Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. desember 2008 Så spennende da! Bra å se at vi er flere! Bor du også på Vestlandet? Tolket det ut ifra "på'an", men kan jo ta helt feil.. =) Jeg bor i hvert fall i Bergen.. Har du lyst til å fortelle litt om hvordan prosessen var de(n) første gangen(e) med AIH? Alt er så nytt, så er interessert i å finne ut av mest mulig!
meg83 Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 18. desember 2008 Lurer også på hvilke tanker dere har om hvor mange AIH dere vil ha før dere evt. går over til "sterkere saker"? Vi tenker å prøve endel ganger, og at det sikkert går til slutt..må jo håpe!!
zone05 Skrevet 18. desember 2008 #15 Skrevet 18. desember 2008 Hei dere. Ja følt meg litt alene før dere kom, godt og ha flere...helt hvor mange ganger vi forsøker vet jeg ikke men i såfall ett par ganger, også pga jeg fikk posetiv resutat første gangen, vet det er en mulighet, Jeg har nå begynt og spotte, snufs så denne gangen går det nok ikke, pleier det før mens, og nå pga jul og nytt år ikke sikkert vi får noen forsøk før i slutten av januar? da blir det medesiner... spent meg83 på hvordan du synes det blir og ta sprøytene.... tenk blir som ett mygg stikk....he he...
*stjernebaby ønskes* Skrevet 19. desember 2008 #16 Skrevet 19. desember 2008 hei hei meg83 : nei er nok ikke fra vestlandet gitt buskerud er stedet, hehe tja, prosessen kort oppsumert for meg/oss var 1. starte på provera (for å få mens) 2.starte på pergotime 3. 2 menopur sprøyter 4 ultralyd for å sjekke egga, første gangen var de skikkelig små mens ved andre AIH så jeg at jeg hadde reagert bedre på medisinene så det var flere egg som hadde utvklet seg men alikevel ikke så vledig mange som var veldig store da 5.fortsette me menopur 6.ny ultralyd, viste seg at d var ett-to egg som var ca stort nok 7. ta ovitrelle 8. inn å bli inseminert to dager på rad vi kommer nok til å gjøre dette noen ganger, veit ikke hvor mange men har forløpig fått eggløsning og siden d egentlig er hovedproblemet så syns jeg det er vledig positivt å slipppe IVF hvis dette kan funke, og at man kan gjøre d så mange ganger man vil, d eneste som er noe drit er at jeg kan abre gjøre d annahvermnd... men men syns sprøytene har blitt vondere men hva gjør man ikke for drømmen om barn hehe hva er dine erfaringer Zone05? hvor tilhører du?
meg83 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #17 Skrevet 1. januar 2009 Hei igjen, folkens! Så dumt at AIH-en ikke ser ut til å ha vært vellykka...men må ikke miste motet!! Jeg har nå hatt tre dager med puregon-penn. Grua meg noe helt vanvittig, og mannen min måtte sette de to første. I dag var ikke han her, så søsteren min skulle gjøre det i stedet, men så ble hun svimmel og klarte det ikke...jeg har vanvittig sprøyteskrekk og fikk helt panikk av tanken på å gjøre det selv..men jeg klarte det!!! Det var jo egentlig ikke noe problem, og jeg er så utrolig glad og stolt over meg selv Personlig seier! Stikket kjennes jo knapt! Men hvordan er det med Ovitrelle-sprøyta i forhold? Hvor lang/vond er den? Skal på UL 8.januar, så nå begynner det å nærme seg her! Godt nytt år!!
*stjernebaby ønskes* Skrevet 2. januar 2009 #18 Skrevet 2. januar 2009 hei ja er kjedelig når ting ikke er velykka ass, men håper d er noe i at alle gode ting er 3...hehe har begynt på en kur nå så skal vel kanskje inn i samme omenget som deg eller litt etter tenker jeg... hvorfor har bruker du puregon egentlig? for da bruker du ikke menopur ikke sant? eller hva bruker du? jeg har ikke brukt puregon så veit ikke åssen den er i forhold til ovitrelle da. Flink du var å stakk selv, er veldig greit når man får det til hehe dette var deres første forsøk eller tuller jeg nå?
meg83 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #19 Skrevet 3. januar 2009 Hei Vet ikke hvorfor jeg fikk puregon..er det uvanlig? Hva er forskjellen på det og menopur, egentlig? Tas menopur også med penn, eller er det mer sprøyte? Syntes du ovitrelle var vond? Hvor mange mm var spissen? Hehe, føler meg visst tryggere jo mer info jeg får Dette er første forsøk, ja..spennende!! Håper bare at eggene har modnet mer denne gangen, for det var ikke mye å skryte av sist gang...
meg83 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #20 Skrevet 3. januar 2009 Hvor holder dere forresten til, Zone05 og *stjernebaby ønskes*? Hausken på oss...
zone05 Skrevet 4. januar 2009 #21 Skrevet 4. januar 2009 Hei meg 83 godt nytt år. Blir litt trist at vi ikke får det til, men mister ikke motet, skal prøve til det sitter vi... håp må man ha.... nå hvordan går det med deg og sprøytene nå, merker du noe til det? jeg syns ovitrelle sprøyta er helt grei så liten at jeg merker ikke stikket en gang, men nå gjør jeg ikke det selv....he he du er flink som klarer det selv. holder til på riksen jeg.
*stjernebaby ønskes* Skrevet 4. januar 2009 #22 Skrevet 4. januar 2009 hei nei er ikke så godt å si da hvorfor den ene får puregon og andre menopur, men det har vel sine årsaker tenker jeg, kommer nok ann på hva problemet er... og evnt hva den legen som skriver det ut har av erfaringer fra tidligere forsøk. Menopur er pulver og væske som må blandes, så det er ikke ferdige sprøyter som puregon er??? Syns vel ovitrellen var litt vond, men er nok fordi jeg liksom er blitt litt mer pysete å stikke så jeg stikker litt for sakte og da kan d gjøre vondt, er usikker på hvor lang spissen er da den kommer som ferdigfylt og fiks klar til å stikkes me hehe når skal du inn å sjekke egga igjen? håper detta går bra for deg da
zone05 Skrevet 4. januar 2009 #24 Skrevet 4. januar 2009 hei stjernebaby ønskes* da er vi på samme sted og du også er ny.
meg83 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #25 Skrevet 4. januar 2009 Gøy at dere er på samme sted Godt å høre at Ovitrelle ikke trenger å være ille..hvis den minner om det jeg driver med nå (0,33 mm), så skal jeg nok takle det.. Går bra med sprøyestyret, bare to stikk igjen nå før UL torsdag... Tar de selv hver dag nå..har begynt å like å ha kontrollen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå