Cassandra80 Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Gutten min er 2 1/2 år nå, og vi har brukt potta lenge nå. Han er veldig flink til det. Før tok jeg han på potta morgen og kveld og så litt innimellom når vi skiftet bleie. Men for 2 mnd siden ble han storebror og det har blitt litt slappere med potta. Prøver å ta han en del nå også, men det er litt mer stress med det med liten baby. I går var vi hos min mamma, og når jeg skulle skifte på han var vi tom for bleier. Han hadde bæsjet så ville ha av han bleien fort. Så det ble til at han fikk gå uten bleie, mens jeg kjørte til butikken for å kjøpe nye. Han hadde snakket litt om tissing og sånn, så mamma spurte han om han ville tisse på en tom isboks Men det ville han ikke. Så hadde de styret på litt inne på kjøkkenet, så plutselig sa han. Nå tissetrengt! Så hadde han løpt på stua der boksen sto, og kom så tilbake på kjøkkenet med boksen med mye tiss oppi og viste mamma. Så stolt når jeg kom med bleier. Kom løpende til ytterdøra og fortalte meg, og skulle leie meg i hånda for å vise meg koppen med tiss. Gjett om jeg ble stolt da jeg hørte hva som hadde skjedd Så kommer spørsmålet mitt: Hva gjør jeg nå? Skal jeg begynne å la han gå uten bleie litt hjemme? Tenkte egentlig at dette var for nært til at han ble storebror for 2 mnd siden, men han virker kanskje moden for det nå?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 jeg hadde ikke tvilt på å la han slutte engang.. datteren min valgte å slutte i sommer. da var hun to år og to mnd.. akkurat to mnd etter hun ble storesøster. det har gått kjempe fint. hun har omtrent aldri uhell og det var ikke mange uhell hun hadde i starten heller.. nå er det jo selvfølgelig lettere å slutte om sommeren da. siden dem har mye mindre klær på seg da osv. men jeg ville bare stått på jeg... ville prøvd å fått han til å tisse på do i steden for potte osv. mye lettere når man er på besøk osv.. datteren min sitter på doen.. og har gjort det heletiden. ikke på doring eller noe. går kjempe fint.. lykke til med bleieslutt. det går nok greit skal du se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå