Gå til innhold

når har dere fått "råmelk"

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er snart over i 3 trimester og har ikke fått det enda. jeg har alltid hatt litt hvite prikker på brystvortene,men nå er det enda mer nå som jeg er gravid. hva er det egentlig?? søstra mi fikk råmelk i 4 eller 5 måned og sier jeg kanskje ikke kommer til og få melk i det heletatt siden det ikke har kommet noe fra meg:( men jeg synes det er litt rart da men.... selve melkeproduksjonen kommer vel ikke før ved fødsel heller så jeg kan vel ikke gi opp håpet enda??? jeg vil så gjerne amme .....

Skrevet

Jeg såg ikke en dråpe før ungen begynte å suge:) Og til og med da tok det litt tid før den første melken kom, men den kom til slutt. Jeg ammet i godt over 1 år, så bare slapp av du! Melken kommer når den skal! Ei jeg var på svangerskapskurs med hadde allerede lekkasje lenge før termin, så folk er forskjellige:)

Skrevet

På meg kom råmelken så fort barnet var ute. Var "tørr fram til da.

Skrevet

Jeg er snart i uke 16 å våkner om natta av at det er vått her å der.

Syns selv jeg at jeg er ganske tilig ute, men dette kommer vel anpå fra person til person. kanskje noe å gjøre med at jeg er ung? vet ikke jeg :P

Skrevet

Med førstemann så kom råmelken når jeg hadde født. Nå er jeg i uke 21 med andremann og råmelken har kommet. Jeg lekker ikke sånn masse heldigvis, men det pipler noen dråper her og der... Er jo så veldig individuelt dette der! Du trenger ihvertfall ikke engste deg for at råmelken har noe med om du klarer å amme eller ei... Så fort babyen suger seg fast, så kommer vel det som skal komme :)

Skrevet

Hei.

Med førstemann hadde jeg pittelitt råmelk siste måneden kanskje.. Når gutten ble født tok det 2-3 dager før melken kom selv om han sugde masse i løpet av dagen, og da var jeg nervøs da. Såg for meg at jeg ikke kunne amme.. Men PLUTSELIG, etter 3 døgn, kom det MASSE!!

Og jeg ammet i ett år. Så slapp av, melken din kommer helt sikkert!

Lykke til!

Skrevet

1 år før jeg ble gravid....

var visst ikke unormalt heller, ifølge legen...

melkeproduksjonen kommer ikke "ved fødsel", det kan gå flere dager etter fødselen før melken kommer skikkelig i gang, så det er viktig å ikke gi opp. heldigvis kommer de små med "væske-reserve" i kroppen, så de klarer seg fint noen dager :)

husk at det er hvor mye barnet suger som bestemmer hvor mye melk du produserer (vanligvis), så det er viktig å ikke være for snar å gi opp ammingen selv om det kommer øke-perioder, f.eks., hvis ammingen er viktig for deg.

(men nå er jeg visst inne på et annet tema... )

om du ikke har fått råmelk enda tror jeg ikke spiller noen rolle, men dette er ikke noe jeg vet

Skrevet

du har vel vært inne på ammehjelpen.no??

egentlig tror jeg at råmelken er der, selv om du ikke klarer å få ut noe...

Allerede fra femte til sjette måned i svangerskapet inneholder brystet en gyllen væske som kalles colostrum eller råmelk. -leste jeg der inne...høres ut som sånn er det bare... sto lite om det da

Gjest MiniMagenMin
Skrevet

ja, nå har jeg fått råmelk i puppene..:P

er i uke 23:) merkelig...;) hehe

Skrevet

Med førstemann lakk jeg som en sil fra uke 18.

Denne gangen lot det vente på seg til uke 23. Men, lekker ikke så mye som jeg gjorde den første graviditeten.

Skrevet

er i uke 26 og det kommer noen dråper om jeg presser på brystvorten, eller om natten, men ikke noe mye. fikk ingenting før hun var født sist. så bekymrer meg ikke :) det kommer når vi trenger det :)

Skrevet

Jeg har opplevd å lekke 1 gang. i uke 17.

Nå har det vært tørt siden :-) Men jeg klemmer ikke på puppen for å sjekke eller noe da :-)

Er i uke 20 idag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...