Gå til innhold

teutonia prestige eller emmaljunga city cross??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi valgte Teutonia Prestige pga vendbart styre, mulighet for luftdekk og jeg likte ideen med at man kan ha "vognforlenger" slik at sportsvogndelen kan brukes som dypvogn.

Er veldig fornøyd med vogna så langt :)

vi har city cross. hørt så mange som er såå fed up av luft dekk. må jo pumpe luft å lappe dem hele tiden.

city crossen er også veldig lett (11kg). en kan feste bilsete på den. å vende setet. de advarer mot styrer som kan vendes. da låsen ofte kan bli fort slitt å gi etter. leste i en test (husker ikke hvilke vogner) at hele styret bare hadde falt av i en trapp. pga det tålte ikke vekta etter å ha blitt snudd på så mange ganger. så derfor er det lurest at hele bagen heller kan snus.

jeg har prøvd den inne trange butikker å det funker kjempegreit. samtidig som den er robust ute i vinterføre. da det ikke har tre hjul. hvor det fremste ofte sitter fast i snøen e.l

er jo dypvogn og sportsdel til den. som en kan bytte. så den blir ikke så tung som kombivogner.

Dette er jo to vogner som stiller i samme kategori mht størrelse og funksjon. Så her blir det nesten den vognen man syntes er penest og passer best til de krav man har

CC syntes jeg har en veldig fin og romslig bag som ser bra ut. Uten å være gigantisk. Stilige hjul og noe lettere enn Prestige.

På P har du valg mellom 4 forskjellige hjul, luft el punkterinsfrie, og ellers utsendemessige forskjeller.

P har også 3 forskjellige hardbagger å velge mellom. Her er det vel bare duobaggen som kan måle seg med størrelse som Citybag.

Vet ikke om du skal ha dypbag på eller om du bare skal ha den som sportsvogn. Et tips da er å prioritere kvalitetene rundt sportsvogndelen da det er denne som absolutt skal brukes mest. Ofte når man går med stor mage og titter på vogner er man sååå opptatt av den bittelille som skal ligger oppi der. Men folk flest, nesten uavhengig av type vogn bytter rundt 6 mnd alder, ofte før.

Jeg har selv Prestige sort Fashion, min 2. prestige;) Så jeg er selvsagt fornøyd. Jeg har også denne vognforlengeren som er verdt å sjekke ut om du tenker prestige. Blir utrolig romslig og lun, og ser faktisk bra ut. Min vogn er helsort da, med forlenger.

For min del er CityCross på en god 2. plass men liker utseende på Teutonia prestige Fashion bedre.

Uansett hva du velger tror jeg du kommer til å bli fornøyd.

vi har akkurat bytta ut Brioen med Prestige, så har ikke allverdens erfaringer med den enda...

Mener ikke å kuppe tråden her men ...anonym over: hvilke hjul er du mest fornøyd med? Hvirker som du har en del erfaring med Prestige... :)

Til HI lykke til i valget! Og det med det vendbare håndtaket er helt genialt! Det hadde Brioen også å det er jo nesten et must... Aldri hørt om noen som har hatt problemer med det jeg da...

Har hatt Prestige i 10mnd nå og er veldig fornøyd. Ingen erfaringer med emmajunga, så kan ikke sammenligne.

Har luftdekk og har bare fyllt luft i 3-4ganger på denne tiden, så føler ikke at det er et problem.

var kjempefornøyd med fashionbagen hvis det er et alternativ, superlett å bære med seg, var skeptisk til balansepunktet før fødselen, men det fungerte helt supert. veldig ok at man kan bytte innertrekk på fashionbagen, så kan man få en jentete/guttete detalj på vogna uten å være helt ufornuftig mtp evetuell gjenbruk. i tillegg ser den fresh ut m fashionbag, og er etter min mening den fineste 4hjulingen.

bruker sportsdelen nå med softbag i. har tatt ut ryggplaten og bæreselene, så det fugerer mere som et trekk til posen, men synes dette ble lunere enn pose rett i sportsdel.

kjøpte softbagen brukt på finn da jeg var gravid pga overnevnte skepsis til balansepunkt på fashionbag. trodde den skulle forbli ubrukt, men kom altså til sin rett nå.

ikke like fresh nå som fashionbagen er av,men synes ikke emmajungaen er noe finere.

liker det vendbare styret veldig godt, og i tillegg er det veldig raskt å stille håndtaket opp og ned, bare med tomlene. bruker dette masse. inne ute trilling bruker vi forskjellig, og også opp og nedoverbakke. deilig for skuldrene når man først har blirr vant til dette. tror emmajunga har teleskop, og da må du stoppe og vri.

Annonse

Angående hjul har jeg hatt hjul nr 44 som er luftkanalhjul.

Nå har jeg 'lavprofilfelgen' nr 50 som også er luftkanalhjul. Syns disse hjula er praktiske jeg, gjør vognen lettere. Så syntes jeg disse nr 50 er veldig stilige jeg, da;)

De som bytter over til lufthjul føler ofte at vognen blir enda bedre mht demping og faktisk litt på høyden. Ser den.

For min del liker jeg at vognen ikke svikter for mye når jeg er ute å går, syns det virker tyngre da.

Så jeg kan si meg fonøyd med hjulene. Kan ikke kjenne store forskjell på nr 44 og 50.

Ville valgt city cross. Sportsdelen er mye bedre polstret, den har integrert myggnetting og kalesjen dekker godt selv med full liggestilling.

Synes Teutonia sin sportsdel er alt for flat og hard, pluss at det virker som kalesjen er litt for liten/kort når man har ryggen nede.

Tror også det er bedre annenhåndsverdi på citycrossen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...