Gå til innhold

Lillegutt vil nesten ikke amme mer, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Kjeksmonsteret
Skrevet

Fikk ikke respons på skravle, så prøver her..

For inntil to uker siden ammet han 11 ganger om natten og et ukjent antall ganger om dagen, men det var mange! Vi nattavvente han for en uke siden og det gikk forbausende lett. Nå sover han som en stein!

Problemet er bare at han vil ikke ha pupp mer en to ganger om dagen. Det er kanskje for lite? Har prøvd å gi mm på flaske og det vil han ikke ha. Han vil heller ikke ha dersom jeg har mm i tutkoppen. Har også prøvd å venne han til mme og det er ikke populært i hannes øyne.. Burde han ikke få mer melk i seg? Han er 8 mnd

Skrevet

Nå har min gutt bare fått mme, men siden han var rundt 7,5 mnd har han nektet å drikke melk annet enn en flaske på natten...Kan jo ikke tvinge det i ham heller. Men han får 3 grøtmåltider om dagen, og grøt inneholder jo mme, så han får nok dosen sin der + vann til hvert måltid. Hvis gutten spiser grøt så får han jo i seg væskebehovet..... vil han ikke ha, så vil han ikke ha....

Gjest Kjeksmonsteret
Skrevet

Det er sant, man kan jo ikke tvinge de til å amme. Han får jo grøt med mme i og vann hvert måltid, da får han vell nok væske i seg..

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...