Gå til innhold

noen som har barn der hodet vokste fort?me tanke på hodemål på kontroll..

Anbefalte innlegg

Skrevet

var inne på kontroll me han lille,omkretsen på hodet var 34 ved føsel,39,5 på 8 uker..fikk en ekstra time før jul for å sjekke hodetmålet,noen som har opplevd dette å hva kan grunnen være? hva var måla på hodet til deres barn ved fødsel å ved 8 uker?

hilsen bekymra:(

Skrevet

kan være at den vokser fort. Eller at det kan være mer alvorlige ting. Ligger dere langt over på kurven??

Skrevet

har ikke peiling hva det kan være,lege sa det kunne være at hodet var veldig klemt ved fødselsmål..hadde hoppet over en strek i kurven så derfor en ekstra time...

Skrevet

Hvis det forsetter blir du sendt til MR av hodet. Som regel er det ikke noe galt. Men bedre og være føre var

Skrevet

min gutt var 37cm rund hodet ved fødsel....Ved 7 uker var han 41,9. Det er jo bratt vekst. Ingen på HS som hevet øynebryna av det. Men nå har han vært litt stor hele veien Ved 7 uker var han også 60cm og 6445g :)

Han er nå 8.5 mnd og hodet hans ble målt til drøyt 47cm, for 1 uke siden. Hodet hans er stort men gjevn vekst og innenfor normal kurven. Det kommer jo veldig an på hvem som måler omkrets også... Sikkert ikke no å bekymre seg for :)

Skrevet

Hei,

Jenta mi var 33 ved fødsel og 38,5 ved 6 uker, vi måtte inn å måle igjen 2 ganger,men alt var greit. De vil bare dobbelt sjekke ift. vannhode og den slags. Som regel er det bare at de vokser ut av kurven sin, og da følger en annen kurve, derav ekstramålinger. Helt sikkert ingenting å bekymre seg for for din del heller, så lenge babyen din utvikler seg ellers normalt :)

Skrevet

Gutten min var også 34 rundt hodet ved fødsel og det vokste veldig fort, hoppet over 3 kurver tror jeg før det stabiliserte seg og han har nå funnet "sin" kurve. Du trenger helt sikkert ikke bekymre seg, 34 rundt hodet er ganske lite ved fødsel, og han trenger sikkert bare å vokse seg til riktig kurve. Jeg syntes bare det var flott at helsestasjonen tok ekstra målinger slik at det ville bli oppdaget hvis det skulle være noe.

Skrevet

Min lille gutt var 34 rundt hodet ved fødsel og 40,1 rundt hodet på 6 ukers kontrollen. Helsesøster ville ha han inn til ny måling etter 3 uker.

Men når han var 9 dager gammel ble han lagt inn på sykehuset pga infeksjon. Da målte de hodet til 36, synes det var rart at det gikk ann å vokse 2 cm på 9 dager.

Fortalte dette til helsesøster og da sa hun at de kanskje hadde målt feil ved fødsel.

Kom tilbake etter 3 uker og da var hodeomkretsen 41 cm og helt NORMALT!!!

I går på 3 måneders kontrollen var hodet 42,8 cm.

Så ikke bekymr deg så mye.

Men skjønner deg godt, ble jo bekymret den gangen jeg også.

Skrevet

Hei,

Jeg husker at HS stusset over at hodet vokste fort på et tidspunkt for førstemann her i huset. Det er 4 år siden så jeg husker dessverre ikke målene og nøyaktig hvor gammel hun var. Legen mente imidlertid det var normalt fordi jenta vår hadde gått opp mye i vekt også på samme tidspunkt. Kan det være det som har skjedd med dere og? Hun er helt normal i dag altså... (4 år gammel nå).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...