Gå til innhold

halsbånd med bjelle på til pusekatter. min klikker jo i vinkel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

søte lille småen var såååå stolt når han fikk velge ut halsbånd til pusen. og valgte selvsakt den med fin, sølvbjelle på.

men katten klikker seriøst i vinkel. hun tror det er noen som forfølger henne og ser rett og slett temlig paranoid ut, der hun prøver rømme fra seg selv. jeg måtte bare ta det av igjen.

hva gjør dere da? klippe av bjellen? eller bare lar katten løpe rundt som en tulling til den gir opp?

Skrevet

Hekt bjelle på deg selv og gjør det som virker mest fornuftig. Du kan jo evt bare ta bort "dingsen" i bjella sånn at den ikke lager mer lyd.

Skrevet

om jeg har den på meg tror jeg katten blir menneske vond... hehe

ja det er i grunn ikke stort problem

det jeg i grunn lurer på er om alle kattene reagerer sånn? i tilfellet er det vel passe teit at det er bjeller på halsbåndene

Skrevet

Jeg synes det er litt rart at de selger kattehalsbånd med bjeller jeg. Katter er jo rovdyr. Innmari kjedelig for katten når den skal snike seg innpå en liten spurv også plinger det i vildens sky:)

Skrevet

vår katt har bjelle i halsbåndet, og det går helt fint. I begynnelsen var han veldig opptatt av å prøve å leke med bjellen da, men nå har han innsett at det ikke går :) Utrolig praktisk med bjelle, jeg hører hvor han er i huset bare han beveger seg littegrann :)

Skrevet

katten vår er en utmerket musejeger, til tross for bjelle i halsbåndet. Han har dratt med seg maange døde mus bort til døren vår...

Skrevet

Jeg synes sånne bjeller grenser til dyreplageri. Vi har en nabokatt som flyr rundt ute her og er helt forstyrra! Og det har hun vært siden vi flyttet hit i februar. Ikke får hun fanget hverken mus eller noe annet snadder og ikke klarer hun å gjemme seg fra den store, feite og kåte handkatten som bor borti veien her. Har reddet henne fra voldtekt flere ganger faktisk. Senest i sommer var jeg ute midt på natten i sameiet her i bare hipster og singlet og verneskoa til gubben og jaget HornyHans og vettaskremte Bjella utav søpleskuret.

Så jeg synes det er passse teit med bjeller ja. Men bare knip av bjella det vettu, eller fjern den dingsen inni.

Skrevet

hehe... du er en liten kontrollfreek du lykke... hehe :P

ja jeg syns i grunn hun var temlig søt med den bjella, men det går jo ikke når hun blir så forvirra... hehe...

min er helt patetisk dårlig og fanger ikke noe som helst, med mindre det er en edderkopp. så en bjelle fra eller til har lite å si tror jeg.. hehe

Skrevet

Kontrollfreak ja :)

Nei, katten vår er en luring, så han har en tendens til å legge seg på "forbudte" steder. Tidligere var det i sengen vår eller poden sin, det har vi klart å få han til å slutte med, men nå legger han seg i en stol inne på vesla sitt rom.. Og det får han ikke lov til! Og da er det greit å vite sånn ca hvor han er :)

Nå har jeg laget til et koselig liggested på vaskerommet til han da, så nå ligger han som oftest der :)

Og dyreplageri syns jeg ikke det er! Er jo ikke snakk om en kubjelle da, min har en liten bjelle som såvidt lager lyd! Og som jeg skreiv over her, han er en god jakt-pus!

Skrevet

hvordan vet man om en katt blir voldtatt av en annen katt, eller om hun er med på det frivilig?

Skrevet

Jeg har ikke bjelle på katten min, for da er det vanskelig for han å gjemme seg for reven... Katten er et rovdyr, men det er jo andre og større dyr som vil ta dem...

Skrevet

hehe... min er også en liten sleiping som gjør alt hun ikke får lov til... hehe.. vedder på at hun står og ler bak ryggen på meg... hehe

Skrevet

hm.. det er jo et bra poeng.

Skrevet

Si det;) Bare noe jeg antar siden de sloss en del på forhånd, også kunne jeg se kloremerker på henne. Men klart, kanskje nabokatta er en sado-katt?

Men har også lagt merke til at hun blir kjemperedd bare han viser seg utenfor her. Han er en skikkelig bråkmaker pus da, selv bikkja til en annen nabo får ofte unngjelde..

Skrevet

jeg skjønner egentlig ikke helt poenget med halsbånd på katter som er ute uansett jeg,

tenk på katten, som smyger, hopper, klatrer osv, den kan jo lett henge seg fast i halsbåndet, og bli hengende, evt kvalt el.l?

Skrevet

Akkurat det jeg vil frem til med voldsofferkatten over her, da får ikke pusen gjemt seg for farer. Mine katter har slåss med rev flere ganger og bare såvidt overlevd faktisk.

Skrevet

på halsbåndet til katten vår er det en slik "utløser", slik at dersom han henger seg fast i noe, vil den gå opp, og han ramle ned..

Halsbånd er praktisk her, fordi det er løskatter her.. Siden vår har halsbånd, vet alle at han har en eier. En annen ting er at det er mulig å merke halsbåndet med tlf.nr.

Skrevet

hehe.. jeg kan alt for lite om kattesex... hehe..

pleier de ikke sloss før de lager kids da? trodde det jeg.. hehe.. sykt tema

Skrevet

samme har mitt også. sånn utløser som åpner seg. å da vil det jo være større mulighet for at vi får beskjed om det skjer henne noe.

Skrevet

Bedre å få pusen øremerket eller chippet.

Skrevet

Kanskje de pleier å sloss? Aner ikke jeg i grunn, kanskje jeg har frarøvet henne et digg ligg i stedet for å redde henne??

Skrevet

Eg har ikkje halseband på min, men han er ID-merka med chip i nakkeskinnet:) Og sagt frå til naboane at han er min;)

Har prøvd det der med halseband, men syns faktisk det er farleg for eit dyr som er mykje ute aleine. Og så mister dei det så lett, likevel.

Skrevet

Ja nå kom jeg på når jeg så min første katte- gangbang, nei ikke helt gode de der... Våknet på natten av kattehyl, og spratt opp som jeg alltid gjør for jeg må finne ut om det er min. Min lå heldigvis inne og sov, men når jeg kikket ut så var det en katt som hadde seg med en annen mens fire andre katter satt rundt og SÅ på!! Syk verden..

Men tilbake til bjella, jeg måtte klippe av på min. Han takler de ikke, og jeg synes synd på han siden det begrenser hans mulighet til å nettopp være en katt :)

Skrevet

Har hatt halsbånd på mine katter.. Både med og uten bjelle.. Vært overassket over hvor virile de er, og har nesten fått dånedippen for de fornekter ikke seg selv. Først hadde jeg en hankatt og han feide over alt som var.. Ula og hyla så jeg nesten hadde lyst til å gi han bort.. Så fikk jeg en hunkatte og hun var like gæren.. Klarer ikke forestille meg så syke ting.. Venninnene mine hang over gelenderet og så hun i mennekelig positur med rumpa i været.. Blir helt dårlig jeg...

De får bare klare seg selv.. Jeg orker ikke husdyr.. *lol*

Skrevet

Jeg trodde poenget med bjelle var at småfuglene skulle bli advart og komme seg unna. Katter dreper veldig mange fugler.

For et par år siden var det en katt som ofte kom på døren der jeg jobbet sent på kvelden. Jeg slapp ham inn, og han var en hyggelig katt. Men jeg visste ikke hvor han hørte hjemme, så jeg festet en lapp på halsbåndet hans og spurte.

Dagen etter kom han tilbake med beskjed om hvor han bodde, og at han het Tony. Så det kan være veldig praktisk med halsbånd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...