Gå til innhold

a-krem,...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

smurte min 7 uker gml baby med litt a-creme i dag, og det virka som den svei skikkelig på ham, stakkars, Flere som har opplevd lignende og som kan anbefale en annen krem?

Vi har anlegg for eksem i familien, så jeg skulle smøre ham litt inn, for han er litt tørr i huden stakkars, men huff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

a-lrem er en dritt krem synes jeg,tok kanskje det værste av eksemen til storebror her,men den inneholder peanøtt olje så skal igrunn helst ikke brukes på atopikere.

kan godt hende den svei om han er sår,noen kremer innholder urinsyre,husker ikke det fine navne på den,men feks. a-derma inneholder det og da svir det om de er sår.

Skrevet

Har en gutt som har atopisk eksem og i perioder ganske plaget.

Siste gang vi reiste på ferie hadde jeg glemt alle kremene.

Var da inne i en periode at vi smørte han inn med locobase 3 ganger om dagen. og han badet i olje hver dag.

Var stengt på apoteke når vi merket det.

Men hun vi var hos hadde spenol den vanlige kremen som er i vanlige butikker.

Kjempe billig. Funket kjempe godt.

Har brukt den siden og nå er han inne i en kjempe god periode. Han har ikke vert plaget på snart 8 mnd.

Skrevet

Hei! Min gutt på 11 mnd er atopiker (lett versjon). Jeg har prøvd a-creme nå, og merker STOR forbedring. Er det slik at han ikke burde bruke den? Hvorfor i så fall..? Vi har prøvd locobase før, men den hadde han en allergisk reaksjon på. Bruker mildison innimellom, men må nesten ikke det lenger, nå som vi har gått over til a-creme. Kanskje det er veldig individuelt hvordan de reagerer??

Skrevet

A-krem inneholder nøtter (peanøtter), nøtter er veldig vanlig at man reagerer på. - og vår lege frarådet oss å bruke den fordi han mente den nesten har en "allergifremmende" virkning.

Jeg kuttet ut kremen etter dette, men det var sikkert ikke 100 % nødvendig. Fant andre kremer uten dette innholdet jeg var like fornøyd med så da var det jo greit.

Men som du skriver er dette veldig individuelt og om du er fornøyd med kremen er det jo sikkert bare å bruke den videre

Skrevet

Jeg bruker bare body-butteret til cosmopharma. kan lese om det på www.cosmopharmas.com/NO40760 og også bestille på nett. Bruker dette på hele familien, både meg og min datter på 3 er veldig atopiske, og hun fikk det påvist da hun var 3 uker gammel stakkar. Hun var også en periode på vei til å utvikle atopisk dermatitt etter bruk av a-creme, men hun er blitt superfin etter cosmopharmas produkter. Har brukt multi-purpose cream og solkremene der, og aloe vera gel. Litt forskjellig, men alle funker kjempebra. Sikkert bare å sende en mail eller ta en telefon til ho på linken, så kan hun nok anbefale noe bra noe. det gjorde hun til mi. Jeg så spesielt under referanser, et bilde av ei jente med skikkelig atopisk eksem, og det er datteren til hun på linken. Utrolig forskjell.

Skrevet

vi har atopiker gutt på 5,5 mnd...

prøvd a-krem:

a-derma:denne er flott til kroppen,for å holde i sjakk,men svir på tørr og sår hud,så bruker den ikke i fjeset.

avene exomega:denne bruker vi både på kropp og fjes.svir ikke

mildison:kortison som vi må bruke når d er mye eksem

miniderm:også flott til ansikt,svir ikke

decubal: FANTASTISK recover krem.bruker til fjeset.

ja dette er det vi har prøvd ut....har slått oss til ro med mildison+decubal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...