fullfartheledagen-med en til! Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Tassen har begynt med litt fast føde (grøt og middag) og får ellers morsmelk. Men nå har ikke tassen hatt avføring på over 14 dager! Har hørt at magen kan bli treg ved innføring av fast føde, men dette går virkelig tregt! Prøver med malt og svisker, men så langt har det ikke gitt resultat... Var på 6 mnd kontoll her om dagen, og legen hørte tarmlyder, så da er det visst bare å vente. Fikk råd om å prøve å gi fenikkel avtrekk, skal prøve det i morgen og se om det funker. Men jeg blir jo så bekymra! Knerten er i fin form, er blid og fornøyd. Ennå. Noen som har vært borti det samme, at det har drøyd så lenge? Og har dere eventuelt noen gode tips for å få fart på magen? Uff, mye man skal bekymre seg for... Takker for innspill:-)
2hærligegutter Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Får han nok drikke til maten? Tilby vann å drike til alle måltider. Bland malt i grøten. Sviskemosen til småfolk er MYE bedre enn nestle. Eller lag selv, bare kjøp svisker som du koker med vann i ca 10 min, og mos med stavmikser eller noe, tilsett så mye vann at du får den konsistensen du ønsker.
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2008 Da skal jeg være flinkere til å tilby vann og se om det funker. Og svisketipset ditt skal også prøves! Takk for svar, håper dette setter fart på sakene:-)
Dubros Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Dette skjedde nylig med min gutt som er på samme alder. Tror det 1 dager før han bæsja. Vi gav svisker, malt etc....på 6 mnd kontrollen kjente legen på magen, men den var myk og fin sa han. Han hadde forventet at den skulle være "stinnere" etter 14 dager uten bæsj. Men så, en kveld etter at han hadde lagt seg kom det. Og da ble det 3-4 bæsjebleier i løpet av et døgn. Skal si det var jubel i huset da Dersom du mistenker at det er noe som er veldig hardt, så kan også klyster være verdt å prøve. Men slik jeg har forstått det, må da avføringen være lagt ned i endetarmen for at det skal ha noe effekt. Microlax heter det, og fåes kjøpt på apotek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå