Gå til innhold

1 mnd og forkjølet: hvordan drypper man nesen med morsmelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er både mor og barn blitt forkjøla, og ser ikke ut som han liker det noe særlig nei. Skikkelig snørrete stakar. Håper det går fort over.

Har kjøpt meg en liten sprøyte. Hvor mye morsmelk skal man dryppe? Skal man bruke nesesuger da eventuelt før eller etterpå man drypper?

Skrevet

drypp først hvis snørret er tykt, og sug etterpå :)

Skrevet

Jeg fikk høre at man helst ikke skulle bruke nesesuger fordi dette bare førte til at det ble produsert enda mere slim og snørr. Er dette riktig eller bare tull?? (Jada, jeg vet at det er sånt man spør om på helsestasjon eller hos lege, men de er jo ikke åpne nå og jeg har en skikkelig snørrunge her ;) Bokstavlig talt!!)

Skrevet

jeg brukte nesesuger på den lille på 1,5 mnd, fordi han var så tett i nesen, og ikke fikk sove, stakkar. det hjalp på ham. hjelper det ikke å snyte seg når voksne er forkjølet heller da? hmm

Skrevet

Min ble forkjølet når hun var ca 2 mnd.. Gikk til legen, og hun sa jeg bare skulle dryppe med morsmelk regelmessig.

Gjorde det, og det gikk over ikke så lenge etterpå!

Skrevet

Når jeg gir mm i nesen på lillemann (noe som hjelper veldig bra) sputer jeg melk i en mam tåteflaskesmokk. Den er stor og god- lett å treffe uten å sprute melk over alt:) Og den er også veldig fin å bruke til å dryppe melken i nesen hans på;)

Skrevet

Jeg bruker 1 ml sprøyte og sprøyter noen dråper i nesen. Funker veldig bra :-)

Skrevet

hm..når utdrivingsrefleksen kommer med meg så spruter melka ut hehe..så jeg bare sprutet i nesen på han når jeg ammet han jeg..

Bare jeg som gjør det på den måten? Funka bra det også hehe

Skrevet

altså da han var forkjølt..ikke vanligvis

Skrevet

det funket med utdrivningsrefleksen helt til han skjønte at han kunne flytte på hodet...ble mindre søl med spøyte:)

Skrevet

jeg hørte netopp at de ikke anbefaler å dryppe nesen med mm, da dette er litt klissete og kan gjøre ting litt vondt værre. Bruk saltvan/nesespray i nesen. mm kan ellers brukes i øyne og andre steder hvor det er sårt etc... var legen som sa det til meg. ikek vet jeg. Kan jo høres litt fornuftig ut egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...