LilleBjella Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Her er både mor og barn blitt forkjøla, og ser ikke ut som han liker det noe særlig nei. Skikkelig snørrete stakar. Håper det går fort over. Har kjøpt meg en liten sprøyte. Hvor mye morsmelk skal man dryppe? Skal man bruke nesesuger da eventuelt før eller etterpå man drypper?
mamarama og lille banan Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 drypp først hvis snørret er tykt, og sug etterpå
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Jeg fikk høre at man helst ikke skulle bruke nesesuger fordi dette bare førte til at det ble produsert enda mere slim og snørr. Er dette riktig eller bare tull?? (Jada, jeg vet at det er sånt man spør om på helsestasjon eller hos lege, men de er jo ikke åpne nå og jeg har en skikkelig snørrunge her Bokstavlig talt!!)
mamarama og lille banan Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 jeg brukte nesesuger på den lille på 1,5 mnd, fordi han var så tett i nesen, og ikke fikk sove, stakkar. det hjalp på ham. hjelper det ikke å snyte seg når voksne er forkjølet heller da? hmm
Hanne.. Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Min ble forkjølet når hun var ca 2 mnd.. Gikk til legen, og hun sa jeg bare skulle dryppe med morsmelk regelmessig. Gjorde det, og det gikk over ikke så lenge etterpå!
3småtroll♥ Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 Når jeg gir mm i nesen på lillemann (noe som hjelper veldig bra) sputer jeg melk i en mam tåteflaskesmokk. Den er stor og god- lett å treffe uten å sprute melk over alt:) Og den er også veldig fin å bruke til å dryppe melken i nesen hans på
Mama B Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Jeg bruker 1 ml sprøyte og sprøyter noen dråper i nesen. Funker veldig bra :-)
Trulte76 Skrevet 12. desember 2008 #8 Skrevet 12. desember 2008 hm..når utdrivingsrefleksen kommer med meg så spruter melka ut hehe..så jeg bare sprutet i nesen på han når jeg ammet han jeg.. Bare jeg som gjør det på den måten? Funka bra det også hehe
Trulte76 Skrevet 12. desember 2008 #9 Skrevet 12. desember 2008 altså da han var forkjølt..ikke vanligvis
brooklyn Skrevet 13. desember 2008 #10 Skrevet 13. desember 2008 det funket med utdrivningsrefleksen helt til han skjønte at han kunne flytte på hodet...ble mindre søl med spøyte:)
KarinB Skrevet 13. desember 2008 #11 Skrevet 13. desember 2008 jeg hørte netopp at de ikke anbefaler å dryppe nesen med mm, da dette er litt klissete og kan gjøre ting litt vondt værre. Bruk saltvan/nesespray i nesen. mm kan ellers brukes i øyne og andre steder hvor det er sårt etc... var legen som sa det til meg. ikek vet jeg. Kan jo høres litt fornuftig ut egentlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå