Gå til innhold

Hvor mange flasker mme gir dere på natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby er straks 4 mnd og har nettopp begynt å gi faste flasker med mme på dagen. Hun får 110 ml (noen ganger spiser hun ikke opp alt) samt pupp til ca 4 måltider (tipper jeg har ca 60 ml tilsammen). Hun våkner 3 - 4 ganger på natten og hvis jeg tilbyr pupp, spiser hun litt, men så "smokker" hun bare på den. Holder det med en flaske og litt pupp på natta mon tro, eller burde jeg øke det til flere flasker i håp om at hun våkner maks en til to ganger?! Andre med erfaringer?

Skrevet

da min gut var 4 mnd våknet han 1 av og til 2 ganger på natten. Han var i seng kl 19, og mellom halv elleve og elleve gav jeg han en flaske med mme i "søvne" (går kjempe fint, tar han opp av sengen og setter meg på en stol og gir han flasken. våkner ikke en gang)deretter sover han til 06-07 eller så våknet han av og til i 4-5 tiden også. Dersom smokk ikke hjalp da fikk han litt mat. Siden du gir en del mme kan du jo også begynne med litt grøt? Da sover de også mye bedre. Bare å balnde den tynn de første gangene og ikke gi det på kvelden før du ser at han ikke blir urolig i magen av det. Deretter kan du gi på kvelden. Min får grøt kl 18 ca og så melk kl 19 og i seng. Kanskje du kunne ha gitt mme i elleve tiden påm kvelden (da spiser min 50 ml mer enn vanlig...) og så gi han pupp hvis han våkner igjen senere på natten? Lyke til:)

Skrevet

Takk for tips! Du ga han altså flaske selv om han ikke våknet? Har tenkt på det, men har litt vondt for å forstyrre henne når hun sover så godt.. Har jo ikke prøvd, så det kan hende hun gjør som din - bare spiser i søvne.. :-) Verdt ett forsøk!

Og grøt har jeg tenkt lenge på - men HS rådet å vente til hun er 4 måneder. Det er hun jo om 2 uker så jeg kan kanskje forsøke allerede.. Hvilken begynte du med først?

Skrevet

Til og med når min mor satt barnevakt og tok han opp i søvne for å gi mat våknet han ikke. Og han er jo ikke vant med å ha henne der om natten for å si det sånn:) Absoluttt verdt et forsøk. Jeg begynte med mais grøt og ris grøt først, 4 mnd. Viktig å starte med noe som inneholder så få ingredienser som mulig. Husk å ventuellt bland litt malt ut det da bab yen kan bli litt hard i magen ved oppstart av fast føde. Jeg begynte med en skje i melken ca 2 uker før han var 4 mnd, bare for å vende ham til smaken. Da brukte jeg jo ikke malt da for det er så tunn blanding at det nesten ikke merkes. Når det var 1 uke til han var 4 mnd fikk han sin første smaksprøve (pratet med hs om dete og hun sa man kunne begynne å prøve da) Han fikk et par tre skjeer i en uke med tynn grøt. Deretter lagde jeg mere grøt etterhvert, brukte vel et par tre uker på å komme opp i full porsjon, deretter økte vi til en til porsjon. Får grøt kl 11 og kl 18 nå. anbefales å vente med middag til 6mnd. Min baby ble fort lei a grøtsmaken, så jeg blander litt fruktmos oppi og da går det ned på høykant. Lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...