Gå til innhold

UFF!!! Jeg angrer sånn på at jeg har fulgt vaksinasjonsprogrammet :((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært hos homeopat idag og lest litt rundt angrer jeg som en hund :(

Men hva kan jeg gjøre med det? Ingenting. Kan iallefall utsette neste, og ja, gjett om jeg skal!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som var så gale med vaksinasjonsprogrammet da?

Jeg bler rett og slett litt provosert når foreldre sier slikt og hvertfall uten å skrive grunnen.......

Og disse sykdommene som barnet blir vaksinert imot,kan ingen homeopat fikse på............

Jeg jobber på apotek og ser flærre tilfeller på kikhoste,lungebetennelser m.m.

Er du klar over at en baby som ikke er vaksinert kan dø av kikhoste for eksempel???????'

jeg synes det er skremmende hvertfall

Skrevet

Det er ikke sånn at jeg om jeg hadde muligheten ville ha unngått i gi dem i det hele tatt, men så mye, så tidlig og i så rask rekkefølge? Mange av dem kan man vente med til de er iallefall to år gamle!

Jeg er sint på meg selv som ikke leste mer om dette i forkant, det er alt.

Skrevet

Så du mener altså at du bare ved å "lese litt om det" vet og forstår mer enn både helsestasjon, leger og forskere, ja hele helsevesenet og kan gjøre en bedre bedømmelse av når vaksinene bør settes, i hvilken dose og rekkefølge? Fantastisk.........

Skrevet

jeg vaksinerte datteren min fram til 15 mnd da hun skulle få siste mmr vaksinen. Min mann utdanner seg som lege..og vaksine er det slutt på her i gården! grunnen til at hun fikk de første vaksinene var fordi jeg og min mann ikke visste bedre.. den siste mmr vaksinen fikk hun ikke og har heller ikke tenkt å gi henne det!

vi er trygge på vårt valg og vi skal ikke vaksinere barnet vårt.

planlegger-mamma ikke vær så sikker på at det er enstemmighet blant helsepersonell om vaksineprogrammet. Det fins flere leger der ute som mener at "vaccination is not immunization"..du skulle bare visst hva disse vaksinene er produsert av!!!

jeg er utrolig glad for at det er fritt å vaksinere her i norge.. i Polen kan man bli straffet for å la være.. i USA blir det doble og triple doser hvis man ikke følger vaksineprogrammet!! helt syykkttt!!

Skrevet

Ja, dette er jo en evig diskusjon. Skal man vaksinere eller ikke? Det er mangen barn i Norge som ikke blir vaksinert og mangen av de barnen er legebarn. Min fastlege sa at han ikke har vaksinert sine barn fordi han flyter på at de fleste andre gjør det. Så lenge nok barn blir vaksinert i dette landet så vil ikke infeksjonssykdomene etablere seg her heller. Hvis alle eller de fleste barn vil slutte å få vaksine vil vi deremot få et problem. Vi har mangen flyktinger i Norge og de drar med seg sykdomer som er farlige. Jeg har sett tuberkolose, mesling, polio, kusma og difteri blandt voksne og barn i jobben min. Dette har vært folk fra andre land men som nå er bosatte i Norge så en viss fare for smitte er det jo even om den er liten. Jeg jobbet også 3 mnd i Afrika der små babyer døde pga mesling, røde hund, malaria og aids. Det var skremmende og grusomt og selvfølgelig ikke noe du kan sammenligne med Norge men for meg blir debatten om vaksinasjon eller ikke så utroligt lite viktig.

Jeg er for vaksinasjon men jeg tror likevel at du kan leve tryggt og godt i Norge uten å vaksinere deg. Men da hadde jeg vært forsiktig med å reise til Øst- Europa, Asia eller Sør Amerika mens barna var små. Ønsker de å reise når de er blitt voksne må de jo vaksinere seg uansett.

Vi skal vente med MMR vaksinen til gutten vår er ca 2 år men han skal få den.

Jeg tror alle tar de valget de føler er riktig for sine barn og dermed blir det et valg vi klarer å leve med. Uansett er vi så utrligt heldige som bor i Norge!

Skrevet

Hvor har jeg sagt at jeg vet bedre enn helsevesenet da Planlegger-mamma? Jeg skriver bare jeg angrer på at jeg fulgte programmet til punkt og prikke uten å lese noe om det i forkant. Hadde jeg gjort det ville jeg ventet med dem, men JA, fulgt dem.

Og anonym: DUST? Hvor barnslig kan du bli?

Takk for støtte ANGEL 81

HI

Skrevet

Juger Unicef når de kommer med slike påstander som dette?

http://www.unicef.no/page?id=95&key=3856

"I 1988 var det 350 000 tilfeller av Polio rundt i verden. I 2006 var det 2000 tilfelleri hovedsak konsentrert rundt Pakistan, Afghanistan, India og Nigeria."

Skrevet

jeg greier ikke å ta anti-propagandaen helt seriøst igrunn. At det er sannhet i det, selvfølgelig - men all informasjon kan brukes til å fremme forskjellige saker, det kommer an på hvordan man bruker det.

Jeg valgte å følge programmet fordi sykdommene er mer risikable enn sjangsen for bivirkninger - og også fordi jeg er "egoistisk" nok til å vite at jeg ville skyldt på meg selv hvis mitt barn skulle få en av disse sykdommene.

Med dagens reisevaner og innvandring er det ikke lenger minimal sjangse for at disse sykdommene skal dukke opp i vårt eget nærmiljø. En gang "utdødde" sykdommer dukker stadig opp igjen nå som folk stadig velger å overprøve helsevesenets anbefalinger (jeg vet de ikke er ufeilbarlige)

Rart hvordan man kan få seg en skyllebøtte i det ene sekundet hvis man ikke følger helsevesenets anbefalinger, men jaggu er det ikke feil å stole på dem også?

Skrevet

disse vaksinene inneholder giftstoffer som er mer skadelige enn de er beneficial..

jeg undrer over en ting.. hvorfor er leger imot vaksinasjon? hvorfor er homeøpater imot vaksinasjon? og hvorfor er erneringsfysiologer imot det? man skulle tro at folk som jobber med liv og helse skulle støtte disse vaksinene, som visstnok skal være viktig å få i kroppen!! men når mennesker innad velger å stå over..da bør det ringe en bjelle.. det har ihvertfall begynt å gjøre hos meg..

jeg stoler ikke blindt på den informasjon jeg får hos helsestasjon osv..

og jeg vet også hva som er best for barnet mitt..

vaksine er ikke immunitet.. og jeg vil ikke proppe giftige stoffer i kroppen til ungen min..

lykke til dere andre.. lykke til med å finne kunnskap og lykke til med å fatte rett beslutning for dere og deres barn!

Skrevet

Hva galt gjør egentlig vaksinene da? Jeg er vaksinert, og har ikke blitt syk av det, min eldste fikk sine vaksiner, og det er jo blitt folk av han å, så da får ettåringen min vaksinene sine også..

Skrevet

Hvis man synes vaksinene er mange å ta på en gang, så kan man spørre å få de hver for seg.Jeg hørte her på helsestasjonen at det er mulig (det er dyrere, derfor tilbys ikke dette vanligvis--men bare spør om det)

Junior har ennå ikke fått Trippel.Kanskje til 2 års kontr. Er usikker...D r viktig at han får Kusma vaksinen før puberten.Han har et meget sterkt immunforsvar.Aldri syk.J lager hjemmelaget mat,propper ikke i han fullt av medisiner,kortison etc som leger anbefaler.Alternativ medisin er et godt alternativ her hos oss.Forbebygging.

Det er som ei her skriver; innvandrerne drar med seg sykdommer inn i landet og vi turister også tilbake fra ferier..Sånn er det.Ting er ikke som før..På godt og ondt.

Så dette er ikke lett...

Men en ting er sikkert; legemiddelbransjen er korrupt (Min mann jobber innen bransjen)..

Men det er en annen diskusjon...

Ha en fin kveld!

Skrevet

Kopiert fra vaksineforum her på DIB,interessant innlegg:

"I Norge er det folkehelseinstituttet (www.fhi.no) som er distributør og propagandør for vaksiner. FHI ble opprinnelig opprettet av Rockefeller-konsernet for å øke salget av vaksiner ved å indoktrinere befolkningen om nødvendigheten av vaksinering samt å etablere en infrastruktur for vaksinering innenfor det offentlige. FHI har fremdeles tette bånd til den Rockefeller-dominerte amerikanske legemiddelindustrien.

Nå er FHI overtatt av staten, men det hefter ennå mye grums med dem, bl.a. er regnskapene ikke offentlige - noe som i seg selv er uhørt for en statlig norsk institusjon.

Nylig kom boka "Sov, mitt lille Norge" ut. (Koloritt Forlag ISBN 978-82-92395-67-7) Den er skrevet av Per-Aslak Ertresvåg, forfatteren av "MAKTEN BAK MAKTEN".

På s. 108 i SOV, mitt lille Norge står følgende:

"Familien Stoltenbergs tilknytning til Folkehelseinstituttet er mangslungent. Camilla Stoltenberg, statsministerens søster, er leder for avdeling for epidemiologi. På hennes ansøkning mottar instituttet titalls millioner kroner hvert år fra Rockefeller Foundation. Midlene disponeres angivelig i sin helhet av familien Stoltenberg. Nøyaktig hvor meget familien mottar på dette viset vet man ikke fordi instituttets regnskaper som nevnt ovenfor, er hemmelige."

(P.t. er forøvrig Camilla Stoltenberg forfremmet til ass. dir. for Folkehelseinstituttet)

For øvrig har Jens Stoltenberg personlig gått i bresjen for å fremme det globale vaksine-initiativet GAVI. (Dette har tidligere i år vært kommentert bl.a. i Aftenposten). Dette er ganske så spesielt, all den tid Jens S. er hverken helseminister/utenriksminister/bistandsminister eller vaksinefaglig ekspert.

Det er ikke tvil om at det at Jens stiller opp for GAVI bidrar til å øke Rockefellernes inntekter fra salg av vaksiner vesentlig.

Norge selv er også særs gavmild med å bidra til økt vaksinesalg i andre land, slik det fremgår av statsbudsjettet for 2009. Under "Globale ordninger" på Utenriksdepartementets budsjett blir det bevilget 1.370 mill. kr. til "Vaksine og helse".

Nå vil norske myndigheter at alle norske piker skal ”vaksineres" med GARDASIL mens de ennå er i ungdomsskolen. Norges helseminister Bjarne Håkon Hanssen har nå (med Jens Stoltenbergs stille samtykke) smuglet budsjettmidler for Gardasil-injeksjoner til alle norske piker fra 12 års alder inn i statsbudsjettet for 2009.

Hva er så hensikten med dette ? Her er forsøk på litt resonnering:

Risikoen for livmorhalskreft inntreffer ikke før ved 40 års alder eller mer. Den påståtte effekten av "vaksinen" Gardasil varer i kun 5 år. Mao. vil det være tilstrekkelig at slik vaksinering (dersom det viser seg at produktet holder mål og ikke har uønsket risiko) igangsettes fra 35 års alder.

Hvorfor har ”noen” trukket i visse tråder for at norske tenåringspiker skal få Gardasil-injeksjoner ? Fordi "alle de andre vestlige landene" (som forøvrig er Bilderberg-styrte) har begynt å gjøre det...? Gardasil påvirker livmoren, livmorer som ennå ikke er utviklet og i stand til å bære frem nye barn...

Hvis hensikten var "kreft-immunisering" ville det ikke være noe behov for at våre døtre skal være beskyttet mellom alder 12 og 17 år, siden de likevel ikke er i risikosonen for livmorhalskreft i denne alderen (statistikken bekrefter dette) og det likevel ville være behov for ny vaksinering ved 17 års alder for å holde effekten ved like osv.

I USA hvor Gardasil-injisering har pågått en stund foreligger nå også mye informasjon om korttids bivirkningene av Gardasil: Noen har dødd i løpet av fåtimer.

Skrevet

Vår sønn på 2 skal ikke ha MMR.

Kun kusma-vaksine før puberteten tror jeg...

..vanskelig tema..

Skrevet

Mmmmh... finfint det.. La de andre barna ta støyte,,,og vaksinene - så kan dit eget barn gå "home free" uten noen risiko.. Snakk om ansvarsfraskrivelse...

Skrevet

Hei, jeg er mannen til "Angel 81" som har svart på innlegget her tidligere! Som hun har nevnt holder jeg på med min medisinutdannelse!

Målet mitt er ikke å diskutere, men å informere!

Som foreldre er vi nok alle i forumet enige om at vi ønsker barna våre god helse! Statistikkene er veldig klare, vaksinasjoner gir ingen som helst forbedret helse.. eller en såkalt immunisering! Jeg ønsker her å fremheve at dette dreier seg ikke om min personlige meninger, men om reine fakta som er vitenskapelig bevist av hundrevis av uavhengige leger i hele verden!!

Hadde effekten av vaksinene vært null kunne man kalt det en global svindel hvor man har betalt for noe og fått null tilbake!

Desverre er sannheten en god del styggere. Vaksiner fører til mer sykdom, elendighet og død enn de store produsentene av disse ønsker å fortelle oss!

Disse såkalte barnesykdommene som vaksinene så flott skal beskytte barna våre mot.. gjør ikke noe annet å berøve barna våre fra viktige lærings og modningsprosesser som immunforsvaret deres skal og må gå igjennom for å kunne lære av den prosessen og utvikle seg sterkere mot nye angrep.. Dette er hva man kaller naturlig immunnisering! Vaksinene immunisere ikke, heller ikke etter påfyllsdosen for de av dere som måtte tro det!

I tillegg inneholder de fleste av disse vaksinene (hold dere fast): mercury (kvikksølv) eller formaldehyde!

Det er en enorm mengde av data som beviser koblingen mellom feks MMR-vaksinen og autisme!

I Japan flyttet de vaksinasjonsprogrammet fra nyfødt til etter fylte 2 år pga store mistanker til koblingen mellom bla vaksinering og krybbedød. Ikke bare viste resultatet nedgang, det viste en total eliminasjon av krybbedød i landet!!!

Listen er lang av eksempler! Jeg synes det bør nevnes igjen at jeg utrykker ingen personlige meninger her! jeg har brukt enormt mye tid på å finkjemme informasjon, og jobber i samarbeid med internasjonale leger og professorer som har tonnevis med forskning og bevis på dette!

Jeg har akseptert at jeg i min fremtidige karriere som lege vil nødvendigvis møte pasienter som jeg desverre ikke vil være i stand til å hjelpe.. men jeg har heller ingen rett til å gjøre det noe verre for dem! Vaksinasjonens hovedangrep mot ditt immunforsvar er at det svekkes til den grad at du er mer mottagelig for andre sykdommer gjennom livet.. noe som stort sett fører til medisinering, gjerne produsert av de samme selskapene som produserer vaksinene!

Stygt men sant.. det dreier seg om penger.. ikke helse!

Mvh

Mannen til Angel 81

Skrevet

Bla bla bla.. og ikke en eneste kilde eller link til en norsk side...bla bla bla.

Hvordan kan dere hevde at det ikke fører til immunisering eller noen som helst form for beskyttelse, når tallene av feks polio er redusert fra 4000 tilfeller i årene 1950 - 1954 til null etter 1969?

"Etter 1969 er det ikke registrert poliomyelitt i Norge som skyldes smitte innenlands av vilt (ikke-vaksine) poliovirus. Siden har det bare forekommet 6 tilfelle av poliomyelitt hos norske pasienter pga. vilt poliovirus, alle smittet i utlandet. Det kan nå hevdes at vårt land har vært poliofritt i over 30 år, og Norge betegnes derfor som et ikke-endemisk land for poliomyelitt. Dette skyldes i første rekke omfattende vaksinasjon."

http://www.museumsnett.no/alias/HJEMMESIDE/ntm/medisinskmuseum/sunn_sjel/polio.htm

http://no.wikipedia.org/wiki/Polio

http://pdf.tidsskriftet.no/tsPdf.php?pdf=pdf2001%7C3574-7.pdf

Jeg etterlyste faktiske tall fra Norge som kunne si noe om skader som følge av vaksinasjonsprogrammet på anonym, men har ikke fått et eneste svar..

Jævla gjeng med konspirasjonsteoretikere!!

Skrevet

Mannen til Angel 81!

Jeg leser hva du skriver, men forstår ikke helt hva du mener.

Vil det si at hvis vi slutter å vaksinere her i Norge så vil vi bli mindre syke enn om vi ikke vaksinerer? Det er det du egentlig sier eller?

Ok, vil det si at det ikke er sykdommene vi vaksineres mot som gjør folk syke (med de sykdommene) i U - land men andre faktorer som spiller inn?

Det må finnes forskning som forteller om dette, for hvis ikke går det vel ikke an å konkludere med noe basert kun på forskning på det motsatte!?!

Syns dette er vanskelig, spesielt fordi f.eks du som er i legestudiet også burde kunne like mye om effektene av uteblivelse av vaksinering i et land.

Hvor mange vil kunne få hjernehinnebetennelse eller andre komplikasjoner hvis uteblitt vaksine meslinger.?

Hvor mange barn vil f.eks bli født døve (eller andre komplikasjoner)siden mor ikke har blitt vaksinert mot røde hunder?

Hvor mange menn vil bli sterile fordi de ikke har blitt vaskinert mot kusma?

KONTRA: Forskning som viser at tilsammen er samfunnet mer sykt grunnet vaksinasjonsprogrammet.

Du kommer med fysiologiske fakta med teoretiske påstander.

Sorry, men det holder ikke for meg. Jeg vil ha anerkjent longitudinell forskning som beviser det du påstår.

P.s vil bare legge til at jeg har vært superskeptisk mot vaksiner hele veien, og vipper hele tiden på nei/ja.

Innlegget mitt illustrerer bare hvor vanskelig det er for oss "vanlige folk" å orientere seg uten å bli bombardert med påstander (fra begge hold) og annen nærmest propagandaliknende såkalt informasjon.

Skrevet

Mannen til Angel 81: finnes det virkelig kvikksølv i vaksinene? På nettsidene til Folkehelseinstituttet står følgende:

Er det kvikksølv i vaksinene?

Den gangen vaksinene ble levert i flerdoseglass, var konserveringsmiddel helt nødvendig for å hindre bakterievekst. Om en ikke benyttet konserveringsmiddel og en bakterie ble tilført etter anbrudd av glasset, kunne det føre til at et barn som fikk vaksine fra samme hetteglass noen dager senere, i tillegg fikk injisert en solid bakteriedose. Thiomersal (C9H9HgNaO2S) er en kvikksølvforbindelse som har bakteriedrepende effekt og har vært mye brukt som konserveringsmiddel i vaksiner og i andre legemidler. Thiomersal nedbrytes i kroppen til ethylkvikksølv. Den kunnskapen som finnes om kvikksølvskader gjelder andre kvikksølvforbindelser. For methylkvikksølv, som man får i seg gjennom næringsmidler (fisk), er det beregnet maksimalgrenser for hvor mye man kan innta per uke før det kan innebære en risiko.

Det finnes lite viten om den mulige toksisiteten av thiomersal. I studier har store doser vært gitt til frivillige, uten at det er registrert skader som med sannsynlighet skyldes dette stoffet.

Med dagens endoseglass eller ferdigfylte sprøyter er ikke konserveringsmidler nødvendig. Det er utviklet nye vaksiner uten konserveringsmiddel, og mange av de gamle vaksinene er kommet i ny form uten konserveringsmiddel. Holdbarhetstiden for vaksiner uten konserveringsmiddel er oftest kortere enn ett døgn etter anbrudd. Det har sjelden noen praktisk betydning for vaksiner i éndosepakninger. Ingen vaksiner i barnevaksinasjonsprogrammet inneholder kvikksølvholdig konserveringsmiddel.

Skrevet

Det er bare det BEA-77, at disse anti-vaksine folka ikke har noe tro på det som kommer fra folkehelseinstituttet.

Folkehelseinstituttet prøver i følge skeptikerne å forville oss til å tro at vaksiner er bra, sånn at de store legemiddelprodusentene de har i lomma kan tjene penger..

Jeg tror det er på tide å minne om definisjonen på paranoid:

"Det karakteristiske med paranoid personlighetsforstyrrelse er sensitivitet og mistroiskhet ovenfor hva andre sier og gjør. Personer med paranoid personlighetsforstyrrelse er følsomme, sårbare og nærtakende. De oppfatter verden som uvennlig og farlig, er mistenksomme, alltid på vakt – og de forventer å bli utnyttet av andre."

Hehe.. Dette er moro!!

Skrevet

Er så fint når noen argumenterer med at "noen innad i miljøet"(en og annen lege, homeopat o.l) ikke anbefaler vaksine. Jada, men det finnes ganske mange rundt om i ulike yrkesgrupper som, selv om de kom seg gjennom utdannelsen, overhodet ikke burde vært der. Du er ikke Gud selv om du er lege på papiret. Tviler veldig på at man under medisinstudiet innprentes med at vaksine ikke er bra, så dette må være noe bl. a mannen til angel81(eller hva det var nicket var) har lest, og kommet fram til, på egenhånd. Han snakker ikke for hele helse-Norge når han kommer med sine antagelser.

"Fordi vi ikke visste bedre, ble barna satt på vaksinasjonsprogrammet", sier dere. Så dere mener at alle som ikke har tatt samme valg som dere(dvs majoriteten av det norske folk. Heldigvis) er dumme? Fordi dere kom over en brosjyre på helsestasjonen, eller en fantastisk dårlig artikkel på en webside, via google.com (som dessuten blir sponsa av dem som kommer føst opp som "hits" på søkene du foretar der?

Ved å ikke vaksinere seg, så setter dere andres liv i fare, det finnes mange syke og svake som ikke hadde taklet en infeksjon/smitte like godt som et fullt frisk menneske. Hvem tror dere at dere er, som anser dere så viktige at dere kan sette deres eget liv høyere enn andre i samfunnets? Som setter andres liv på spill, pga noe dere har lest på internett eller i et "natur-lege" hefte i hylla til "Helios"

Man har et kollektivt ansvar for å holde sykdommer borte fra landet sitt, og da er det himla ignorant og arogant å heve seg over det som er til det beste for folket.

Lykke til, og værsågod å betal av egen lomme når sykdommene dere ikke ville vaksinere ungene deres mot, kommer å biter dere sjøl i ræva.

God kveld.

Skrevet

"I Japan flyttet de vaksinasjonsprogrammet fra nyfødt til etter fylte 2 år pga store mistanker til koblingen mellom bla vaksinering og krybbedød. Ikke bare viste resultatet nedgang, det viste en total eliminasjon av krybbedød i landet!!!"

Utdrag fra innlegget til mannen til Angel81.

I tillegg til alt annet skriver du her at det faktisk ikke er krybbedød i Japan. Det må jeg bare si at jeg har sterke tvil om stemmer!!

(dette var litt utenom tema, men måtte bare kommentere det..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...