Gå til innhold

er det noen som har oppskrift på mint kuler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Du lager falsk marsipan, men med mintdråper i stedet for mandeldråper og lager kuler av disse.

kulene ruller du først i smelta sjokolade med litt Delfiafett, og til slutt rulles de i kokosmasse.

Skrevet

men hvordan lager jeg falsk marsipan?

Skrevet

Jeg har rotet bort oppskriften jeg brukte i fjor, men har tenkt å lage etter denne i år og tror den er ca lik den jeg brukte i fjor:

http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1109

Jeg dyppet hele kula i sjokolade i stedet for å lage grop å legge sjokolade ned, men fulgte oppskriften bortsett fra det

Skrevet

Eller du lager dem selv fra bunnen av:

250 g melis

1/4 ts indisk tragant (kjøpes på apoteket)

1 liten eggehvite

6-8 dråper peppermynteolje (også på apotek eller helsekost)

Pynt: f.eks en mokkabønne på hver (trykk gjerne ned kulen litt, så den blir litt flatere)

Ha melis og tragant i bollen. Tilsett eggehviten og peppermynte og arbeid dette til en smidig masse.

Trill små kuler. Pynt med mokkabønner eller smelt sjokolade og kokosfett i vannbad. Ha sjokoladen i en sprøytepose og pynt kulene med det.

Annonse

Skrevet

Ok, nå fant jeg fram oppskriftsboka mi ;-)

Rollekvitt (peppermyntegodteri)

2 toppa ts hvetemel

1 dl melk

1/2 kg melis

6 dråper peppermynteolje.

1 plate kokesjokolade

50 g delfiafett

Kokosmasse

Kok melog melk til en tjukk deig. Avkjøl. Kna inn melis og peppermynteolje. Lag kuler.

Smelt sjokolade og delfiafett i vannbad. Rull kulene i dette. Rull dem til slutt i kokosmasse.

(de heter Rollekvitt fordi de blir rullet i hvitt - kokosmasse)

Restene av sjokoladen og kokosmassen kan du blande sammen - ta i mer kokos om nødvendig og rute og sette i kjøleskapet - det blir litt ekstra godteri.

Skrevet

tusen takk damer..nå ska jeg bake å kose meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...