babygullz <3 vilde Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Dagane flyr avgårde, men vi gjør ingenting aent enn å amme, skifte bleje og kave... triller ikke tur, d orker jeg ikke! har ikke overskudd til noe.. mini bare styrer og kaver og nekter å sove...... er d sånn hos dere også?
LilleVackreAnna Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Hvis babyen din ikke vil sove på dagen er trilletur veldig å anbefale! Min har heller ikke så lett for å sove lenge om gangen på dagtid, men han sover veldig godt i vogna ute. Dessverre er det litt for kaldt til det nå, så vi må holde oss inne. Dagene går ja, sjøl om jeg heller ikke syns jeg får gjort så mye annet enn å mate, vaske klær og rydde opp rundt meg. Men må si det er godt å komme seg ut litt, både i frisk luft og å treffe andre folk. Man kan bli litt sprø av å bare surre hjemme med baby, vertfall blir jeg det da!! Så jeg syns egentlig jeg får mer overskudd av å pakke med meg junior og dra på besøk til noen, trille turer, har besøk++ enn å bare sitte i sofan. Men nå før jul er dett jo nok av ting å prøve å rekke innimellom bleieskift og mating.
Oktobermamma&princess-Z Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Dagene går uten at jeg egentlig vet hva vi bruker dagene på. Det går jo mye i bleiskift og amming. Bruker den tiden også til å kose med tulla mi. Ellers går vi på oppdagelsetur i leiligheten, vandrer rundt fra rom til rom og ser ut vinduene, og ser på oss selv litt i speilet (det er visst veldig gøy). Snuppa er ikke så flink til å sovne på egenhånd, så det blir en del byssing, spesielt når jeg merker hun er i ferd med å bli overtrøtt. Når hun sover prøver jeg å få gjort unna litt egenpleie (en dusj) og andre huslige oppgaver. Hun sover stort sett sammenhengende om natten så jeg trenger ikke å sove på dagtid. Den siste to ukene har hun begynt å vise interesse for sånne rangle leker og andre aktivitetsleker så de koser vi oss med, og så har vi lange "samtaler" om alt mulig, i og med at hun nå har begynt å herme etter lyder, babler i vei og prøver ut stemmen sin. Veldig koselig å få ut noe annet enn bare babygråt når hun skal fortelle noe. Og så er det veldig fasinerende at hun kan holde det gående lenge, så lenge jeg svarer henne så "snakker" hun tilbake med lyder og smil.
babygullz <3 vilde Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2008 Hun sovner på trillletur, men våkner md en gang vi er ferdigtrilla...så d blir bare å slite seg selv mer ut å trille tur... her er jeg også nødt å trille 30 minutter oppoverbkke uansett hvilken vej jeg tar... slitsomt!! har også vært ganske kaldt i d siste...så trilleturer funker ikke...=/
anette&tutta mari :) Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Jeg triller tur hver eneste dag, uansett vær og føre. (altså, skal nok ikke ut hvis det er over minus ti grader da men). Har investert i brodder til skoene så det ikke er så skummelt å gå ute. Går ca 1 1\2 time på tur hver dag, noen ganger lenger. Da sover snuppa som regel hele veien og det er så deilig å få frisk luft. Men hun våkner også med en gang jeg stopper vogna. Jeg tar også alltid med meg sjalet som jeg putter henne over i hvis vogna ikke er så gøy. Ellers så er det MYE amming om dagen (økedøgn?!), bleieskift, rydde i huset, se på tv, kose med tulla, synge, høre på musikk (mest klassisk og en go'natt-cd som snuppa elsker), byssing, amming, amming.. sa jeg amming? Og lage middag og sitte på DIB og andre forum. Snuppa blir 5 mnd til jul
En liten en til? Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 Samme her, dagene går utrolig fort, selv om jeg føler at jeg ikke gjør noe.... blir amming, bleieskift, husarbeid, TV(syns jeg ser på "alt" om dagen. Den ene serien dårligere enn den andre;)) internett, trilleturer, kosing.... jenta mi har vært mye våken i det siste og da får jeg ikke gjort så mye annet enn å amme og styre med henne. Men i dag har hun bestemt seg for en sovedag:) Deilig for mamma:) Koser meg veldig om dagen. Godt å styre dagene selv og bare nyte tiden sammen med ungen. Prøver å leve i nuet. Tiden går så fort, plutselig er vel jenta mi stor..... Uff, nå blir jeg sentimental.... Nyt denne tiden, jenter!!
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Kanskje du kan prøve et bæretøy på babyen din. Lettere for deg å ha lillen på magen i oppoverbakke enn å dytte tung vogn:) Min synes fremdeles det er stas å bli båret og sovner etter få minutter i selen... Går an å få kjøpt babyinnlegg i flere typer bæretøy hvis h*n ikke klarer å holde hodet oppe selv ennå.
LilleBjella Skrevet 12. desember 2008 #8 Skrevet 12. desember 2008 Min lille gutt sover lite på nettene. I natt sov jeg ikke, bortsett fra en time fra ni til ti i morges, DA skulle han plutselg ta en blund, og har egentlig sovet veldig mye i dag...og da klarer jeg bare ikke sovne. Anyways, jeg triller likevel tur hver dag. Det gir ofte MER energi og komme seg ut å få frisk luft og mosjon. Så tror ikke nødvendigvis du blir MER sliten av det. Kan være godt for snuppa di også å få frisk luft, som kan føre til at hun sover bedre også senere på dagen. Ellers syns jeg dagene mine er veldig forskjellige og uforutsigbare. Av og til sover han og er en fryd hele dagen, og noen ganger har han mye vondt i magen og lys våken og sur hele tiden. Og noen ganger får jeg besøkt masse venner og skikkelig kost meg, og noen ganger er jeg dødstrøtt og føler jeg råtner inne.
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #9 Skrevet 12. desember 2008 Føler at dagene flyr jeg også. Har en på 2,5 år også, da. Vi står opp i 7-8 tiden, steller oss og alt det der. Leverer sønnen min i bhg i 09.30-tiden. Da går vi videre på en tur i ca. 1 time, handler av og til før vi drar hjem fra turen. Når vi kommer hjem er det kos, leking, stell, mat. Legger hennes så ut i vognen hvor hun da omtrent sover helt til vi henter storebror i bhg i 15-tiden ( i løpet av den tiden rydder jeg, ser litt på tv, leser litt osv.). Så jeg føler at døgnet burde ha flere timer jeg, da. Koste meg litt mer i permisjonen med eldstemann, slapp da stresset med å hente og levere noen i bhg.
LadyBlackJack Skrevet 12. desember 2008 #10 Skrevet 12. desember 2008 Her går no dagene i rekordfart! Har nok å henge fingrene i. Min lille har KISS,dvs at han er skeiv og har låsninger i nakke/rygg, så vi går til fysioterapaut 1 gang i uken, og kiropraktor en gang i uken. Da går jeg til og fra med vognen,er ca 1,5 km hver vei. Videre så tar jeg med meg småen bort på sats (går bort der også,gitt) og trener to ganger i uken. Hver lørdag går jeg tur ned til min farmor og spiser lunsj der. Jeg har også vært endel på kjøpesenter og handlet julegaver. Når vi er hjemme ligger småen mye og sover, og da gjør jeg husarbeid, eller sitter og trykker på laptopen eller ser på tv. Når han er våken går det i kos,bleieskift og amming!
FrøkenJ Skrevet 12. desember 2008 #11 Skrevet 12. desember 2008 Syns dagene blåser avgårde...lille tuppa liker å legge seg seint (1 2 tiden) og sove frempå (11-12).så når vi endelig har stått opp og spist,skifta,ammet osv...så har jo dAGEN nesten gått..prøver å gå tur hver dag og ellers så er hun mye våken og krever 100% oppmerksomhet. så hvis noen vil være hushjelp,så hadde det vært fint...prioriterer tur (hun sover så godt i vognen) fremfor husets sysler... ellers hvis jeg har ledig tid prøver jeg å rydde litt og vaske klær...siden hun holder det gående så seint,så har jeg som oftest en ganske trøtt mann stakkars... kunne ønske at hun kunne ha ligget litt for seg selv i løpet av dagen,men hun er jo bare 5 uker,så skal vel ikke kreve så masse av henne
husmus &2 Skrevet 12. desember 2008 #12 Skrevet 12. desember 2008 Jeg har vel skrevet et tilsvarende innlegg om dette selv tidligere, men siden jeg sitter her med en sovende edderkopp på brystet så kan jeg vel gjenta meg selv. Her tilbringes dagene stort sett på sofaen, når pappan er her så får vi litt avlastning til å gjøre huslige ting som jeg faktisk nå trives med. Jeg får liksom gjort noe annet da, så avvekslingen er hjertelig velkommen. Ellers så sitter vi da her på sofaen og spiser, sover og koser med laptop, fjernkontroll og mobiltelefon ved siden av oss. Dagene går latterlig fort, men foreløbig synes jeg egentlig det er greit. Han er fem uker i morgen, så det blir vel bedre. Sovemønsteret hans er litt opp og ned, han sover lite på dagen, men på natterstid så går det alt fra 1 time til 5, så vi er litt uberegnelige her i gården. Det er godt å høre at det er flere av oss gitt!
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #13 Skrevet 12. desember 2008 Jenta vår er 4 1/2 måned nå, og vi begynner å få gode rutiner som funker fint for oss. Jeg er "hjemmestudent" (hadde siste eksamen i går, YAY!) og samboeren min har full permisjon, så vi sitter stort sett hjemme og koser oss. Luna og pappan står opp i 9-10-tida. Da spiller de Playstation (enten sover hun på brystet hans på magen, eller så ligger hun på ryggen og følger med), til at jeg står opp i 11-12-tida. :-D (LUKSUS, siden jeg ikke mister mange minuttene på natta lenger, da hun sover rundt). Vi har forøvrig flyttet inn i sofaen; her spiser vi alle måltider mens at hun ligger mellom oss og pludrer. Ellers sitter hun ofte i vippestolen sin når vi feks lager mat eller rydder, mens vi snakker med henne, synger og "dukker neddi" vippestolen og tøyser med henne. I tillegg leker vi mye på stellebordet; herlig for henne å få bevege seg uten klær! Litt trilling blir det når vi skal på shopping, siden vi ikke har bil (tar alt fra 15 min til 45 min å gå en vei). Deretter ligger hun og pappan på sofaen og spiller Playstation, mens jeg leser pensum, og så er det plutselig natta. Det blir lite husarbeid, babytreff, vennebesøk, babymassasje osv, for vi trives altså så enormt godt i pysjbuksa! Nesten flaut å fortelle om den ekstreeemt late døgnrytmen vår, men jeg synes det er bedre å nyte de late dagene så lenge vi kan, istedet for å stresse som en helt fordi at det kommer en til å bli nødt til å gjøre den dagen alle 8 ungene skal i barnehagen og på fotballtrening.
LadyBlackJack Skrevet 12. desember 2008 #14 Skrevet 12. desember 2008 Vil du ha 8 unger??? Du skal få det travelt ja! hihi
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. desember 2008 #15 Skrevet 12. desember 2008 her starter dagen ganske seint, som regel ved 12 tida, da snuppa er en habil natterangler allerede..sovner som regel ved 23.30- 01 tida, men er noen netter hvor hun er lyyyys våken og holder d gående til 03-04 tida også... men når vi da endelig står opp, gjør vi litt forskjellig, i tillegg til amming, pumping osv.. Går som regel en tur hver dag, prøver å gå litt fort, m musikk på ørene, og tar d som en deilig, forfriskende treningstur! føler jeg får så mye ekstra energi av en tur ut, veldig digg når man først har fått pakka på ungen alle klærne og kommet seg over den berømte dørstokk-mila=) Ellers er d jo barseltreff en gang i uka, i tillegg til besøk av venninner/ familie. Har en veldig engasjert mamma, som er sååå stolt bestemor, som kommer innom et par ganger i uka. Vi går ofte på restaurant sammen, m snuppa i vogna, så d er jo litt koselig=) I tillegg blir d noen trilleturer m folk fra barsel-gruppa og fra BIM. I d siste har d også vært endel shopping av julegaver og slikt, så føler igrunnen at dagene bare flyr avgårde! Når vi er inne, blir d jo mye amming og pumping, øker produksjonen, d er jo litt slit... Men i tillegg har vi mange koselige pratestunder sammen på skinnfellen på sofaen (hun er snart 9 uker, og prater og smiler mer og mer nå), og litt "treningsøkter" på stellebordet, der vi trener på å løfte hodet. Og DET er stas d=) Heldigvis er hun en ganske så tålmodig sjel (bortsett fra ved puppen;), så kan ligge ganske lenge i vippestolen sin eller se på babygymmen, og da får mor tatt seg en dusj og gjort litt husarbeid, hehe! Man blir sannelig ikke kravstor av å gå hjemme m baby nei, når husarbeid er stas;) Nå sitter jeg og surfer litt, mens snuppis sover i bagen sin, og venter på at gubben kommer hjem fra julebord..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. desember 2008 #16 Skrevet 14. desember 2008 og en ting til; vi leker!! De siste par ukene har endelig leker og rangler begynt å bli interessant, og d er jo litt artig da=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå