husmus &2 Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Noen som har noen erfaringer å dele? Funker de? Drittlei av varmebad og har ikke mikro.
husmus &2 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 12. desember 2008 Bedre kjent som flaskevarmer...
LilleVackreAnna Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Vi har brukt flaskevarmer nå i det siste, funker greit den. Ikke at det er så mye enklere og morsommere enn varmebad akkurat:P men bruker mindre vann, mindre strøm og man lærer seg etter hvert omtrent hvor lenge flaska må stå for å få riktig temperatur.
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Brukte flaskevarmer en stund, men tok jo en evighet. Skjønte til slutt at å blande varmt og kaldt vann var det raskeste og absolutt enkleste til en sulten liten gutt som ikke hadde tid til å vente på vannbad og flaskevarmere..... Tar 30 sekunder å lage til en flaske.. anfebales!!
Makko med to små gutter Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 vi lager også flasker slik mamman til lillegutt beskriver (ikke ofte vi bruker mme da). Koker opp og måler opp litt over 2/3 med vann på flaske som settes i kjøleskap, og fyller opp flaske til rett mengde og tilsetter pulver... -kjapt og enkelt :-)
husmus &2 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2008 Vi bruker ganske mye av den ferdigblandede, men har ambisjoner om å bytte til pulver snart, synes bare det er tungvint når vi enda ikke har klart å få kjøpt oss en termos. Men, planen er å ha en termos med varmt vann og en med kaldt, det er vel det de fleste gjør...Dilemmaet er mer om det skal være 70 grader eller 40 grader. Inntil videre tenkte jeg det kanskje var lurt med en flaskevarmer, men kankje termos rett og slett er det beste. Her skulle vi helst hatt mat i går når vi først er sultne, så hva nå som måtte være mest effektivt!!!
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Jeg har blandet ved 70 grader hele tiden.. dvs har regnet ut hvor mye varmt vann og kaldt vann som er ca 70 grader, tar i pulver og rister og fyller så opp til ønsket mengde med kaldt vann. MEN tror det går helt fint å blande ved 40 også. Lillegutt var ekstremt utålmodig når han var liten, han hyskrek som om han var døden nær hver gang det var mat, ingen forvarsel, bare rett på liksom.... Krever litt forberedelser, men jeg vil påstå at metoden kaldt og varmt vann er det mest effektive, spes på natten hvor jeg måtte ned en trapp og gjennom noen rom for å komme på kjøkkenet for evnt å bruke micro... sparte masse tid ved å ha med termos, flaske med kaldt vann og ferdig oppmålt pulver opp på soverommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå