FrøkenJ Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Begynner treningsoppkjøring etter nyttår og kommer til å være borte på trening hver dag. men er redd for at lille jenta (er født i beg av nov) ikke vil ta pupp og bare ha flaske. Noen som har erfaringer?råd om når jeg burde begynne å venne henne til osv???vil fullamme!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Det er anbefalt å vente til barnet er ca 4 uker og iallefall til ammingen er godt etablert før man prøver å venne det til flaske. Så lenge ammingen går fint så ville jeg begynt å introdusere henne for flaske nå, slik at du vet om hun tar den når du skal være vekke. Det er ikke så veldig vanlig at babyen slutter å ville ha pupp av en flaske, det er vel litt flere dager med kun flaske som skal til, tenker iallefall jeg. Men det kan være lurt å bruke den smokken med bare ett hull i slik at det ikke blir lettere å få ut melken ved flaske enn ved pupp.
Makko med to små gutter Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Lillegutt fikk første flaske når han var 4dager (sugde godt når han ammet). Men jeg var sliten og sår, ammingen tok ca 2timer (gutten hadde gulsot og sovnet hele tiden), og trengte rett og slett å sove!. I samråd med helsesøster fant vi ut at det var bedre at han fikk litt flaske enn at jeg mista melka. Den uka fikk han kanskje en flaske om dagen. Etter ca 5 uker har han fått 2-3flasker om dagen. -En gang har jeg merket at lillegutt sugde dårligere etter flaske, og da ventet vi ca en uke før han fikk flaske igjen... -Om dette er løsningen for alle veit jeg ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå