Gå til innhold

Noen andre som må på ny UL senere pga morkaka er litt langt nede?

Anbefalte innlegg

De sa at dette var tilfellet hos meg, men at hun hadde sett det mange ganger før, og i de aller fleste tilfellene blir den dratt litt oppover av en voksende livmor, så da blir det ikke noe problem. Jeg skal tilbake til UL i midten av mars. Det er jo bare fint det da. Var så spert å se gutten vår:) I hverste fall blir det keisersnitt, men hun sa det ikke var noe å tenke på, for det ordnet seg som regel. Noen andre i samme situasjon?

Fortsetter under...

Hei!

Var på UL nå på mandag, og det samme skjedde med meg. Morkaka ligger langt nede, og jeg har også blødd litt på grunn av det. Fikk vite da at det var på grunn av det...var nemlig veldig bekymret på hvorfor jeg plutselig begynte å blø!! Men heldigvis var det ikke noe alvorlig. Tror det kan være ganske vanlig. Venninna mi hadde det samme når det gjelder morkaka, men den ble dratt lengere oppover jo mer magen vokste, og hun fødte normalt. Hvis den ikke gjør det må vi nok kanskje ta keisersnitt...

Jeg skal allerede til UL 30. des. Babyen lå veldig gærnt denne gangen så fikk ikke med meg noe bilde eller noen ting..men en indikasjon på hva det kan være:) Alt stod i allefall bra til med den lille:)

Jeg og fikk beskjed om dette. Var visst ingen fare for barnet, men kunne ende med keisersnitt. Hv står som diagnose hos dere? Er visst ulike grader av dette. Jeg hadde placenta preavia totalis. Var på kontroll i går, og i følhe legen min var visst totalis at den dekte hele åpningen. da var det sjelden den dro seg opp. Jordmor sa liksom ikke noe mer enn at den la langt nede, og at skulle jeg født i dag ville det blitt ks. Skal på ny kontroll i uke 32, er i uke 20 nå. Håper så inderlig på vanlig fødsel denne gangen. Forrige fødsel ble haste ks pga svangerskapsforg., så følger meg veldig snytt for opplevelsen om det blir ks denne gangen og..

Ble det samme her... Så jeg skal tilbake 10Mars... Jeg hadde krevd en ul. rundt det tidspunktet uansett, for jeg fødte 6 uker før tiden sist, pga vannavgang i uke 32.. Så jeg hadde villet ha en ul til uansett for å se at alt var bra.. =o) Så får jeg kanskje dobbeltsjekket at det er en liten jente i magen(slik de tror), å ikke en liten gutt med hovne testikler som lurer oss.. hehehe.. Mange gutter som har lurt sine foreldre før, og blitt født inn til et rosa soverom.. hahaha

• 2 uker senere...

Ser det er en stund siden dette ble skrevet.... jeg var på ul og alt så fint ut fortutenom den morkaka som lå langt nede.

Jeg er bekymret for leser så mye rart her på nettet om for tidlig fødsel, osv osv.... skal tilbake i uke 32, og er så nærvøs huff....

Annonse

Prøv å ikke bekymre deg... Prøv å tenk at det som skjer det skjer.. Slik tenker jeg nå.. Jeg går ikke rundt å er bekymret denne gangen fordi jeg fikk for tidlig sist gang.. jeg er litt mer forsiktig, kanskje... Til mindre bekymret og rolig en er, til bedre for den lille i magen.. Slik tenker i vertfall jeg.. =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...