WildPrincess Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Nå er jenta 3mnd, men har enda ikke sett eller hørt noe til de. Hverken et vedtak eller penger på konto... Hvor lang tid tar det før NAV får det inn i systemet sitt?? Når bør jeg evt. begynne å etterlyse pengene?
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Jeg fikk aldri noe som deg, så måtte kontakte dem. Da viste det seg at de ikke hadde kontonummeret mitt.. de sa de hadde sendt meg ett brev, men det har jeg ikke fått... Mye tull med NAV, så ville tatt meg en tur eller ringt dem.
Oktobermamma&princess-Z Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Jeg fødte i begynnelsen av oktober, like etterpå fikk jeg vedtak av NAV som meddelte at de har mottatt fødselsmelding fra folkeregisteret, og jeg ville få barnetrygd fom november. Var litt spent på om det kom penger forrige mnd, og det gjorde det visst. Så med meg gikk det kjapt og greit. Men, det er nok ikke hos alle det fungerer like godt. Jeg tror jeg ville ha tatt en telefon til NAV, bare for å forhørt meg.
Klar for nr 3! Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 jeg fødte midt i november, og fikk brev fra NAV ca 2-3 uker etterpå om at barnetrygden kommer i januar.. så får vi se om de kommer;) men jeg ville ringt hvis jeg var deg, skal ikke gå så lang tid!!
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Man får de ikke automatisk på konto. Man får utbetalingsgiro først som regel. Kan ta fra 1 til 3 mnd før man får den
mamarama og lille banan Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 jeg fødte for 1,5 mnd siden, og har ikke sett noe til barnetrygden. men foreldrepengene kommer som normalt. kommer vel til å etterlyse de hvis de ikke kommer neste måned i hvert fall.
Gutt 05 og 08 Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 jeg fødte i august og fikk barnetrygden i september. sendte inn fødselmeldingen jeg fikk på sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå