ApriIbaby Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 "Alle" rundt meg sier dette er så farlig i fht til brann. Er det SÅÅÅÅ farlig så lenge man har lokk/pledd i nærheten og ikke bruker vifte? (Og lille sover!!) Noen her som lager smultringer? Noen som har hørt om smult som har tatt fyr? Hvor ofte skjer det egentlig?
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Ja, jeg tør å koke smulteringer. Tror ikke det er så veldig vanlig at det tar fyr i smultgryta.... Jeg står dog i garasjen når jeg koker fordi jeg synes det lukter ...phyy... av smultet. Jeg har aldri hørt om at det har tatt fyr for noen av de jeg kjenner som koker smulteringer ;o) Om du har et lokk og et pledd i nærheten til å kvele flammene med så tror jeg nok det går helt greit )
*bolla pinnsvin* Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Det er i hvert fall farligere enn å ha telys på bordet.. Tør å gjøre det, ja. Gjorde det for bare noen uker siden.
ApriIbaby Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2008 hehe....dagen for "farlige temaer" her...
SaDa Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Jeg koker smultringer ja.. Viktig å ha lokket i nærheten, men trur ikke det er værre med en smultgryte enn en frityrgryte.
Gjest Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 Jeg har opplevd at smult har tatt fyr en gang, men lagde ikke smultringer da for jeg liker ikke det. Hvis du har en bolle salt klart og et lokk får du raskt stanset flammene. Hiv saltet oppi først så flammene blir mindre (de kan bli ganske så aggresive) og så klasker du lokket oppå. Jeg har frityrstekt og brukt smult flere ganger etterpå.
Odine! Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Det hadde jeg turt, men ville nok ha vasket vifta først, eller laget dem på en liten hybelkomfyr.
Morradi Skrevet 12. desember 2008 #8 Skrevet 12. desember 2008 Steiker 600 smultringer hver dag jeg:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå