Linn og gullet Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Har en liten gutt på ni mnd som er verdens skjønneste, og elsker han over alt på jord, men det å bare se han hver dag er tøft, trenger voksen-kontakt kjenner jeg!! Dagen går til mat (det å gi en liten på ni mnd tar tid) og husarbeid(noe som jeg syns er gørr kjedelig, og nå siden jeg går hjemme må jeg gjøre alt, har jo tid.....ikke noe god husmor vist..), også står middagen klar når mannen er hjemme kvart over fire.. går tur innimellom, men det er jo også kjedelig å gjøre aleine, har ingen tur-venninder å gå med.. Ok, er på barseltreff en gang i uka, men det er én dag i uka, som jeg ser andre voksne..jeg har savner det å være ute blandt folk hele dagen, og da kunne kose meg hjemme, i stedet for å føle meg "fengslet" hjemme hele dagen.. Må jo si at jeg syns gutten min er verdens skjønneste, og elsker å være sammen med han og kose, men det føles ikke nok akkurat nå... Nå er det sånn at jeg må være hjemme frem til neste høst også(mistet jobben min, gutten min starter i bhg i august), så det gjør nok ikke saken noe bedre, hadde nok nytet tiden nå før jul mer hvis jeg skulle på jobb i februar som var planen.. Er det flere som har det sånn, eller er jeg litt rar??
Superlykkelig<3 Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Jeg kjeeeeder meg jeg også... Går tur, men det er jo så kaldt for tiden at jeg gidder ikke å gå så langt! De fleste er jo opptatt med sitt, så det blir mye alenetid sammen med mini... Men, meg er flink og kommer meg litt ut på kveldstid sammen med venninner! Det hjelper jo på litt, men synes dagene blir evig lange til tider..
lillespire08+10 Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Skjønner deg veldig godt jeg:) Nå er jeg kanskje litt heldig sånn at jeg har flere venninner i svangerskapspermisjon, så vi besøker hverandre jevnt og trutt. Meeen, jeg var vant til å farte rundt og være veldig sosial før jeg ble mamma, så er veeeldig uvant å plutselig være hjemme store deler av tida. (skal jo ikke farte rundt så mye med babyer sier de.. har ikke bil heller på dagtid). Så ja, jeg kjeder meg litt i grunn om dagene. Lillegutt sover jo totalt 3-5 timer på dagen, så får jo litt fritid. Blir mye internet og TV.. huff. Men tror årstiden har noe å si også, er ikke like morro å kle seg opp til minus 10 grader og dytta vogna etter seg i snøen:/
Linn og gullet Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2008 så deilig å høre at det ikke bare er meg! Har nevnt det for noe familie og venner og de ser jo bare rart på meg..
mamsen=) Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 kjenner meg veeldig godt igjen!! her er hverdagen den samme... bortsett fra at mannen jobber turnus og enkelte dager er han borte hele dagen og kvelden...blir fort utrolig kjedelig! føler også at jeg må aktivisere jenta litt da, finne på ting og ikke bare sitte på gulvet og leke liksom. Skulle gjerne hatt noen turvenninner og noen å drikke kaffe og skravle med ja....savner det! men ellers er det jo utrolig koselig også da! elsker jenta mi over alt på jord og trives godt i hennes selskap, men kunne tenkt meg noen som svarer meg tilbake også=)
Michka Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 Vi er nok flere ja..! Jeg synes selvfølgelig at det er kjempekos å være hjemme med jenta mi, men det blir litt usosialt i lengden ja.. Har ingen venner som er hjemme på dagtid heller.. Så dagene blir veldig rutinepreget, og når hun sover går tiden med til husarbeid og nettsurfing.. Jeg prøver å komme meg litt ut på ettermiddagen, på trening etc, og det hjelper ,men dagene blir veldig lange og like.. Samboeren min forstår det ikke helt, han synes jeg er sååå heldig som får være hjemme hele dagen mens han er på jobb, det er jo sant, men jeg merker at jeg savner litt utfordringer i hverdagen min!
tojus Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Kjenner meg godt igjen! Har bare vært hjemme syv uker, men føler meg ganske isolert med så liten baby. Dagens høydepunkt er hvis jeg får til en trilletur. Har funnet ut at jeg må bli tøffere til å drasse babyen rundt, ellers blir jeg gal av bare å være hjemme. Å besøke folk når de er hjemme på ettermiddagstid har hittil ikke vært særlig alktuelt, siden vi har hatt lange skrikeøkter hver kveld. Heldigvis begynte barselgruppa denne uka, så kanskje jeg finner noen å være sammen med der. Gleder meg til våren!
Sash Skrevet 12. desember 2008 #8 Skrevet 12. desember 2008 Jeg holder på å bli gal, det er begrenset hvor mye man kan " snakke" med en baby, og selv om det er kjenmpe koselig og herlig å få barn, så holder jeg å blir rett og slett deprimert å gå hjemme, orker ikke å gå tur hver dag i det være.. og er en smule latt, savner å jobbe, savner å ha en annet rolle, så jeg krangler med samboern min isteden for! :-D he he.. hva med dere? mye action? han har det liksom så godt, samme kropp som et år siden, går på jobb, gutte tur osv.. han forstår heler ikke hva jeg sutre over! har jo " fri" ha ha.. :-/ Men jeg elsker datter min mer en alt, men veldig uvant å leve slik og forandringen er så stor, og han forstår jo meg ikke.
lille sprelle Skrevet 12. desember 2008 #9 Skrevet 12. desember 2008 Jeg kjeder meg ikke! Hun er snart 9 mnd nå og jeg nyter at hun er ferdig med alt det en prematur baby medfører og at helsa mi endelig er slik at jeg kan nyte å være sammen med henne. Alt er ikke lengre ett ork! Nyter å være forholdsvis frisk! Vi leker, går tur og drar på små ekspedisjoner (f.eks. besøk). I tillegg er det jo babysang og trilleturer med andre. Forøvrig prøver jeg å få trent en del dager i uka om helsa tillater det. Husarbeid og adm. arb. ifht regninger mv. tar jo også en del tid. med hus, biler osv er det alltid ett eller annet som skal administreres og den jobben tar jeg meg av. Også prøver jeg å få nettstudert litt innimellom når jeg rekker det....
FrøkenJ Skrevet 12. desember 2008 #10 Skrevet 12. desember 2008 Åhhh...deilig å se at andre føler det samme..har vært hjemme siden beg av nov og føler at dagene er lange og ettermiddagene kanskje lengre...hun har snudd døgnet slik at hun sliter ut litt pappaen også,slik at han må sove når han kommer hjem fra jobb..ser det at hun blir urolig på kvelden hvis jeg drar henne rundt,så jeg får dårlig samvittighet hvis jeg gjør det (hun tar ikke flaske enda). Høydepnktet er også for meg den daglige turen jeg tar. ingen barselgruppe som begynner før ut på nyåret heller.... Så da sitter jeg her da...har vært en veldig aktiv dame før jeg fødte med aktiviterer (trening) hver dag og reising med laget på kamper osv....nå kommer jeg meg som sagt ikke noen plass og det er begrenset hvor mye besøk man kan ta imot også... så jeg får håpe at kanskje ting ordner seg når hun blir litt større.
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 13. desember 2008 #11 Skrevet 13. desember 2008 Jeg både koser meg og kjeder meg. Merker at de dagene jeg ikke har noen planer, så får jeg gjort lite husarbeid, ja gjort lite generelt. Blir litt apatisk og lat, rett og slett. Jeg triller hver dag, men å gå tur er jo ikke så gøy bestandig. Mannen min kommer ganske sent hjem fra jobb, så er alene langt ut over ettermiddagen. Merker at jeg setter veldig pris på de dagene mannen min er hjemme, og de dagene folk har tid til å komme på besøk. Vi har barseltreff fast en dag i uken, og treffes av og til en dag til utenom den faste dagen. I tillegg til det besøker jeg min farmor. Inviterer venner (alle jobber, så ingen kan på dagtid) hit etter jobb, lager middag og baker kake, skikkelig husmoropplegg. Jeg har begynt å sy igjen. Skal lære meg å strikke. Når babyen er gammel nok til å være i barneparken på treningssenteret skal jeg kanskje trene litt. Jeg melder meg opp til en eksamen og skal ta den for moros skyld, trenger det ikke, har allerede graden min. Jeg avsluttet en lang utdannelse rett før jeg fødte, og jeg har lengtet etter en pause fra alt. Nå har jeg fått den pausen, og jeg skal leve i en babyverden i ett år til. Jeg prøver å nyte denne tiden og gjøre ting jeg ikke vil få tid til i jobb. Vet at jeg kommer til å angre hvis jeg ikke gjør det beste ut av "friåret".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå