Gå til innhold

Svigerinna mi sier at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er jenta mi så "gammel" at man kan styre ammingen litt mer og få rutiner på kvelden/nettene...

Jenta mi er 1 mnd. og jeg lurer på hvordan det skal gå til...? Jeg ammer når hun er sulten og vil ha mat.

Syns det er for tidlig å forvente at vi skal få noe særlig rutine på ting.

Synspunkter?

Skrevet

1 mnd? Alt for tidlig, spør du meg...

Jeg så lite poeng i å prøve å lage rytme på soving og amming før babyen min var bortimot tre måneder.

Skrevet

Alt for tidlig, vent i hvertfall et par måneder til.

Skrevet

Var vel litt tidlig å få til noe rutine! 1 mnd er jo ikke gamle nurket. Noen babyer vil jo ha mat i tide og utide til de er flere mnd gamle. Jenta mi er snart 11 uker og kan vel ikke si det er så mye rutine på amminga her. Prøver å gi ca hver 3 time, men hender hun får utenom dette. Lar henne få styre måltidene sine selv. Du kjenner jo jenta di best og vet hva som er best for deg og henne. Ville ikke brydd meg så mye om hva svigerinna di sier.

Skrevet

de første 6-7 ukene følte jeg ikke gjorde noe annet enn å amme. så det hadde ikke godt med han her. nå er han snart 4 mnd og det går 2-3 t mellom hver, men ingen faste rutiner på ammin. Hadde han vært flaskebarn så er saken en annen..

Skrevet

aaaalt for tidlig!!! synes babyen skal få både mat og søvn akkurat når den ønsker. rutiner på maten kom ikke før etter et par mnd her iaff...

Skrevet

Det er ved 3 mnd man kan forvente at det går ann å innføre rutiner.

ikke bestandig det fungerer da heller. Vi fikk ikke rutiner så tidlig med nr.1, men med nr.2 begynte vi å få inn rutiner ved 3 mnd.

Skrevet

Svigerinna di tar utrolig feil!

Spør å helsestasjonen om du er i tvil!

Vi har noen helt få rutiner nå vi (9 mnd) og rutinene har selvsagt forandret seg ørten ganger!

Skrevet

Det hadde aldri fungert her ihvertfall. Lillejenta fikk mat når hun var sulten, enkelt og greit. (til tross for svigermors protester - hennes barn fikk mat til faste klokkeslett og det gikk helt fint...) Jeg hadde problemer med at lillejenta sovna ved puppen, men ville ikke sove ellers på dagen. Hun var derfor konstant småsulten og jeg følte jeg satt med puppen ute hele dagen.

Nå er hun 3 måneder og det går 3-4 timer mellom måltidene. Det er fortsatt hun som sier ifra når hun er sulten, men deilig med tid til annet enn å amme.

Skrevet

Jeg tror svigerinna di tar feil. På helsestasjonen sier de at babyene ikke gjenkjenner mønstre før de er opp mot 3 måneder. Men tror det er lurt å makere at det er natt ved å amme på soverommet, bruke hviskestemme hvis du skal si noe, og ikke lage det til en kosestund.

Jenta mi har hatt døgnrytme fra starten, men har selvsagt fått mat når hun ettterspurte det!

Skrevet

Snuppa mi er snart 5 mnd og her har vi enda ikke fått noen rutiner. Hun ammes når hun er sulten

Skrevet

Kommer an på ungen. Mine var sånn, og kanskje svigerinna di sine unger var sånn, men det betyr ikke at det funker for ungen din og for deg. Gjør det som passer for dere.

Skrevet

Min er litt over 6 mnd, og har aldri prøvd å legge rutiner på amminga, det har gått seg til etterhvert som hun har blitt større.. Hun får mat når hun er sulten, rett og slett! Nå har vi så smått begynt med fast føde, DET er jeg litt opptatt av å få rutiner på derimot! :)

Skrevet

Så godt å lese dette..har liksom stressa litt med tanker rundt dette..snuppa er 5 uker og har absolutt ingen mønster når jeg gjelder noe...har også hørt 3 mnd,så da kan jeg kanskje slappe litt mer av???syns at hun er sulten konstant jeg :-)

Skrevet

Takk for alle svar.

Godt å høre at flere er enige med meg. :)

Her får fortsatt jenta mi mat når hun er sulten - og får sove når hun er trøtt.

God helg alle sammen :)

Skrevet

Vi hadde INGEN rutiner før hun ble 3 mnd, og litt etter litt kom de helt av seg selv - bl.a. fra å sovne kl 22 på kvelden ble plutselig kl 19 i løpet av en uke!

Så bare tålmodighet....

Skrevet

Vi har rutiner frem til ca kl18, og etter det så får hun oftere....varierer hver dag...

Og snuppa er 6,5 mnd idag.

Skrevet

Dette spurte jeg om på helsestasjonen i går. Jeg fikk beskjed om å vente til hun er 6 måneder gammel.

Skrevet

hvis jenta di er som jenta mi så lar du svigerinna di holde nurket når hun er sulten. Min søker nemmelig overalt på hvem som helst når hun er sulten, og hun sikler som en liten lama mens hun søker etter pupp også.. hehe

Mi er 4 uker gammel

Skrevet

jeg ammet nurket mitt til han var over 8mnd, måtte slutte og amme pga biting.

men på di mnd hadde jeg ikke "rutiner" på ammingen, han fikk når han selv ønsket..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...