Gå til innhold

Hvor lenge ammer dere per måltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann sier at man skal amme en halvtime hver tredje time men det får jeg ikke til... noen ganger bare ti min mens andre ganger en god halvtime...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ingen oppskrift på hvor lenge man skal amme av gangen eller hvor hyppig. Det er jo barnet som bør få styre dette. Jeg ammet opptil en time pr gang i starten (begge bryst), nå bruker gutten min maks 30-40 min. Noen ganger holder han på lenger enn andre ganger, akkurat som hos deg.

Skrevet

Er ungen din fornøyd? Legger h'n på seg som han skal? Hvis begge svar er ja, har du svaret ditt ;-)

Skrevet

Hei! Jeg ammer vanligvis mellom 3-10 minutter (på ett bryst). Stort sett snur hun seg bort da, men hvis hun er trøtt kan hun bli liggende en stund til uten at det da virker som om det kommer noe særlig mer melk ut.

Viktigste er som nevnt om babyen legger på seg. Hvor ofte og hvor lenge mn ammer varierer vel fra barn til barn, men de fleste vil ha oftere på kvelden.

Skrevet

har fått ca en million varianter av hva som er lurt (har prematur og var lenge på sh).

Her ble det som følger:

Da hun beg. å bli sterk nok ca 20 min på hver pupp

pluselig ved 5,5 mnd - 5-10 min (hun sier selv fra når hun er ferdig ved å slippe og har vel egentlig alltid gjort det)

Skrevet

ammet tilsammen 30 min hver 3. time. hadde da fra dag 1 faste gode rutiner på lille nurk. noe jeg personlig mener er veldig viktig. med gode faste rutiner på mat, våkentid og søvn har barnet lagt på seg jevnt og trutt hele veien. alt er bare fryd å gammen. hun er nå 1 år om 1 uke. jeg ammer fortsatt og har en stooor og fin unge som sover hele natten, og det har hun gjort siden hun var 1 1/2 mnd. før det var hun oppe for 1 måltid på natten, og var ALDRI våken etter at hun hadde suttet litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...