Gå til innhold

Dere som har babyer på rundt 6 mnd, og som er lite interessert i annen mat enn morsmelk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortsetter dere å prøve å gi f eks grøt til lunsj og middag selv om babyen ikke er interessert?

Babyen min spiser litt grøt om kvelden, men grøt, middag ol ellers på døgnet er det svært sjelden hun vil ha. Jeg ammer, og det virker som hun er tilfreds med det. Føler det blir litt stress å prøve hele tiden med mat når hun er helt uinteressert. Helsesøster sa at babyen nå skal spise kvelds, lunsj, middag og til slutt frokost også, så tenker jo litt på om hun nå ikke får den næringen hun skal ha når jeg så å si bare ammer. Er det en treningssak kanskje, dette med mat? Sånn at jeg bare skal fortsette å tilby til hun spiser ordentlig?

Skrevet

Ja, dette lurer jeg på også...Gutten min spiser godt med grøt på kvelden, men når vi forsøker med de andre måltidene ender det bare opp med at vi må kaste det meste. Han får litt fruktpure til lunsj da... det spiser han. Prøvd ulik middagsmat, men det synes han stort sett ikke noe om.

Skrevet

Ikke stress! I prinsippet kan du fullamme til fylte 1 år om du bare gir jerntilskudd.

La babyen ta det i sitt tempo!

Grøt var helt uaktuelt lenge hos oss. Brukte litt velling, det gled ned på høykant

Snuppa er snart 9 mnd og får 2 måltider fast føde om dagen (grøt+ frukt). I tillegg får hun smake på alt vi tror ikke er direkte farlig for henne av det vi spiser.

Sover hele natten likevel!

Skrevet

Nei da skal jeg slutte å stresse med det, og så tar vi en pause på denne prøvingen. Føler at hun ikke er klar for å begynne å spise så mye mat enda, og er redd hun kanskje vil få enda mindre lyst når vi "maser". Hun er god og rund, så hun får vel nok mat. Sover hele natten og, så hun er nok ikke sulten.

Men det var jo lurt det du sa, om å la henne smake på det vi spiser. Det blir ikke så stress for noen av oss, som å lage til faste måltider og prøve å få det i henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...