Gå til innhold

Er det bare meg som holder på å tilte av å få for lite søvn??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes alle andre takler det så greit...

I natt holdt hun det gående til rundt 03, og etter det oppvåkninger med jevne mellomrom. Jeg er hjemme med et barn til og må stå opp tidlig av den grunn.

Beundrer alle som synes babyperioden er så fantastisk, jeg synes det er veldig slitsomt jeg - har mest lyst til å kaste tryllestøv på babyen *voks voks*.

Mener ikke å virke utakknemlig, men synes virkelig det er fælt og være så trøtt hver eneste dag.

Andres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For lite søvn kan være rene torturen, så ikke så rart du holder på å tilte.

For min del har spedbarnsperioden vært ganske slitsom.. Nå har vi slitt med diverse sykdom og plager både jeg og han da, så det har gjort alt litt ekstra slitsomt. Trodde kanskje på forhånd at det skulle være mer "kosekos"...

Skrevet

Jeg har hatt perioder hvor jeg har vært på nippet til sette ungen på gangen ja! En blir jo helt monster av å ikke får sove, og i tillegg må opp tidlig! Huff, jeg ønsker meg tryllestøv jeg å noen ganger....

Skrevet

Jepp, lite søvn = dårlig mor med usedvanlig lite overskudd og mye dårlig samvittighet!

Vil sove!!!!!!!! zzzzzzzzzzzzzZZZZZzzz......

Skrevet

Syns også det virker som alle andre takler det så greit, men jeg tror ikke alle er like ærlige da. Jeg syns også det er veldig slitsomt og ikke spesielt moro. Heldigvis har jeg vært så heldig siste uka (7 uker) at det ser ut som babyen har begynt å sove mer om natta (bank i bordet). Men må si jeg gleder meg til babyen blir større...

Skrevet

Nei, nei, nei!!!! Du er IKKE alene!!!! Hadde det ikke vært for at jeg har en utrolig tolmodig samboer, hadde jeg sikkert værtalenemor nå!!! 8 mnd uten en god natts søvn, gjør en ikke akkurat sjarmerende...ufff, jeg vil også SOVE!!!!!!!!!!

Skrevet

jenta mi sov fi nt helt til i 3-4mndsalderen, da begynte hun å tulle og holder det fremdeles gående (nå snart 8 mnd..)

holder også på å tilte innimellom...men tok meg sammen en liten periode og sov når hun sov - det hjalp litt. og nå tar jeg henne oppi senga sammen med meg på natta for da sover hun godt... ikke helt bra med tanke på den vanen, men men sånn må det bare være nå. får ta det evt problemet senere. Prøvde alt mulig men ble så ufattelig grinete av å våkne heeeele natta gjennom og ikke få sovet sammenhengende mer enn en halvtime..

jeg føler meg som en mye bedre peron og mor nå som jeg får sovet mer!!

Skrevet

Ja søvn er virkelig noe man setter pris på når man får barn...har egentlig ikke sovet ordentlig siden jeg fikk førstemann og nå er det på'n igjen. Har vært en skikkelig kjedelig sofamamma i dag :"om du får se på tegnefilm?! klart det, ta den på 4 timer" Takk og pris for tegnefilm og kaffe. Walt Disney burde ha fått fredsprisen spør du meg.

Uff , man blir liksom ikke mer opplagt av at det første mannen sier når han kommer inn døra er :" å her var det jammen rotete!!"

Hilsen zombie i dag, joggedressmamma'n på sofaen

Skrevet

Med fare for å virke provoseredne: Småen her kan sove 10t i strekk,så her er det litt omvendt. Jeg står liksom og tripper litt utpå formiddagen og vil han skal våkne, hehe.

Men for all del, jeg vet godt hvordan det er å sove for lite,har tidligere slitt med å sovne,sovnet gjerne ikke før i 4 tiden,for så å stå opp igjen kl 06.30 og gå på jobb. Det er heeelt JÆVLIG!

Føler med dere, og håper de små snart begynner å sove mer på natten ;)

Skrevet

NEI! Du er ikke alene:) I natt sovnet vi ikke før klokken ni om morgene, og det tok en time før han våknet:(

Slitsomt. Har flere venninner med barn i samme alder som min, og noen har faktisk barn som sover masse på nettene. Syns det er deilig å snakke med de som er som meg, veldig godt å vite at man ikke er alene ja!

Skrevet

føles sånn her også...hun er nesten 10 mdr og har ikke noen god nattesøvn og aldrig mer en 30 min om gangen på dagen.

Ubarberte ben og rotete hus er en sak, men man føler seg litt gal ja..

Skrevet

Jeg holder også på å tilte. Jeg har vært i koma i fem mnd nå. To netter har jeg sovet sammenhengende siden han var født, og det skjedde etter at jeg klikket helt en dag av søvnmangel. En skikkelig reaksjon på manglende SAMMENHENGENDE søvn. Det var for 1.5 mnd siden, og det har bare blitt værre siden med småtten og hans søvn.

Men i dag lovte mannen min meg at i jula skal han ta småtten om natten. Begrepet 'å glede seg som en unge til jul' har fått ny betydning, og julesteminga er endelig på vei inn hos meg også. Enn det dere. TO HELE UKER!!!!!!!! Jeg griner bare jeg tenker på det. I pur glede! :-D

Skrevet

din heldiggris *nr2komijuli', men bruker du MME da eller pumper du som bare rakkern?

Mannen min lanserte faktisk med triste øyne den samme ideen :"jeg kan ta henne noen dager i julen på natten.." Men så sa jeg at da kommer jeg jo til å våkne uansett av eksploderene pupper. " Å ja (med altfor tydelig lettet tonefall), det tenkte jeg ikke på, ja da går det jo ikke...)

Skrevet

Ha ha, de menna, altså!

I natt har faktisk snuppelura sovet ganske godt, men jeg gruer meg til hver natt og i natt fikk jeg overhodet ikke sove pga det da... Ligger å hører på henne der hun "prater i søvne" og "venter på" at det skal brake løs. Blir ikke bedre av en mann som sager ved med nesa om natta...

Skrevet

HEHE... jeg vet det! Og på toppen av det hele, så var vi på fest i natt. Han prøvde å ymte om at jeg måtte stå opp i morres. Men da ramset jeg opp guttetur til syden, tur til frankrike, blåtur med jobben og julebord (alt etter jeg ble gravid). Også tittet jeg lenge på han, og da kom han selv fram til at kanskje det var min tur å være på fest i natt?? HEHE.

Nei, jeg ammer til vanlig. Men jeg kommer til å pumpe rett før jeg leg legger meg, også får jeg bare ta den sprengen som kommer. Om han får pumpet melk eller MME om natta med faren har ikke så mye å si. En fornøyd mor er viktigst. Jeg har strevd sånn med melken, at jeg gidder ikke mer. Forsvinner det så forsvinner det. Jeg har jammen betalt dyrt for ammingen denne gangen. Det som skjer det skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...