Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 3 år fra før, og er gravid i uke 20 nå. Jeg har hele tiden ikke vært så veldig opptatt av å få et barn til, men siden mannen min ønsket seg ett til og jeg er over 35 gikk jeg med på å prøve.

Så nå sitter jeg her og er lei meg fordi jeg ikke kan glede meg over at jeg er gravid. Har ikke noen følelser mot dette barnet utenom at jeg synes det er et ork å være gravid. Føler meg stor, feit og ulekker, og hater når folk kommenterer at magen min har vokst.

Så hva skal jeg gjøre? Dette går utover alt jeg gjør, både hjemme og på jobb. Synes også det er vanskelig å snakke med mannen min om dette, fordi jeg vet han kommer til å få dårlig samvittighet fordi det var han som ønsket dette så masse.

Elsker sønnen vår over alt på denne jord, og håper jeg kan lære meg å bli like glad i dette barnet. Problemet er bare at jeg for øyeblikket ikke får det til.....

Er det noen som har vært i samme situasjon, det hadde vært godt med noen råd om hva jeg skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Kan ikke akkurat si at jeg er i samme situasjon som deg men har slitt med en del depresjon under selve graviditeten, og følt meg like ulekker og stor som du nevner..Men dette varte bare en stund, så gikk det over, så kom det igjen, å så gikk det over igjen:) Prøv å ikke tenk så mye på det selvom det kanskje ikke er så veldig lett. Kanskje føler du mer for barnet når du kommer lenger på vei og kjenner enda sterkere livstegn fra babyen=) og du kommer nok til å få følelser for barnet når det er født..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...