Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke akkurat syte men om noen vil komme me noen kommentarer...

Jenta mi er 12 uker nå...Hun har sover på eget rom siden hun var 3 uker gammel(rommet hennes er vegg i vegg med våres).

Hun sover fra 23.00-07.30 å ammer i halvsøvne til 07.45 å sover igjen til 11.30 å er da lys våken å vil ha kos å prate en del...

Hun har somoftes ikke sovet mye på dagtid men den siste uken har hun sovet opp til 3 timer 2 ganger daglig pluss hele natta.

Hun har også i 1 uke nå hatt små flekker med blo i avføringen(2 ganger har avføringen vært grønn). Har vært hos lege å skal ta 3 stk avføringsprøver å levere inn i morgen.

Hun har ikke feber å er ikke sutrete.

Ellers så ammer jeg når lillejenta er sulten å har ikke levd ved denne 3 timers regelen i de hele tatt.

Hun er blid å fornøyd men når hun må bæsje er det av og til så vondt at hun gråter(amming hjelper på at hun får ut avføringen merker jeg).

Jeg har mer enn nokk melk å har melkespreng hvert måltid når hun begynner å suge..Pumper meg ofte 4 dl på kvelden før vi legger oss.

Bruker ull-innlegg i tillegg til vanlige. Kler meg godt hver dag.

Hun får Sanasol(bare bittelitt hver dag), Tran stinker sykt i avføringa så det slutta jeg med umiddelbart.

Jeg drikker ikke brus,spiser litt sjokoladekjeks å spiser brødskriver med brunost og et par glass melk til frokost. Middag spiser jeg alltid å kveldsmat er jeg nøye på å få i meg.

Hun hadde lagt på seg 2 kg siden fødselen å vi skal inn til ny veiing den 18.Desember(2 dager etter hun fyller 3 mnd) å da skal hun i tillegg ta Trippelvaksine.(tar gjerne imot tips om hva man bør være klar for etter denne vaksinen)

Takk for at du leser dette å håper at du vil evt skrive noe jeg kan gjøre annerledes eller om jeg faktisk har vært heldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke helt med den sovingen jeg, noen babyer sover jo mere enn andre uten at det er noe galt i det. Jeg har ei venninnne jeg som sier hun aldri har sovet så mye som hun gjorde det året hun gikk hjemme med han minste:) hehe (skulle gjerne vært meg ja) Ellers så vet jeg ikke om man skal gi sanasol til så små barn? Bedre med d dråper til babyen og ta omega 3 kapsler til mor? Altså, jeg har ikke lest noe som sanasol, men har aldri hørt om at så små barn får det?:)

Skrevet

Jeg hadde nok droppet sanasolen, det er nok den som gjør at hun sliter med avføringen.

Når vi var små, var sanasol anbefalt, men mamma måtte droppe det, fordi broren min fikk problemer med avføringen av den.

Skrevet

Jenta mi er 13 uker. Hun sover fra ca 21.30 (legger henne rundt kl 21.00) til 07.00 - får mat (flaske) - er trøtt igen klokka 08.15 - sover til 11.00 - spiser, stelles og leker litt og sover videre kanskje 1,5 timer før neste måltid. Slik fortsetter det til klokka 20.00 - da får hun siste måltid. Ergo er hun sjelden våken mer enn 1,5 timer om gangen. Jeg var visst også et svært rolig barn, og jeg har sluttet å bekymre meg over at hun sover så pass mye, da hun er blid og fornøyd når hun først er våken. Hvis du er usikker kan du veie henne på helsestasjonen mellom kontrollene for å forsikre deg om at hun følger kurven sin. Jeg gir D-dråper til datteren min, sanasol tror jeg ikke er så bra for små ømfintlige mager. Høres ut som du har et flott kosthold og bra med melk. (I motsetning til meg.)

Skrevet

Tusen takk for alle tips...Stopper umiddelbart med Sanasol.

Jeg setter stor pris på at dere tar dere tid til å skrive noe her.

Ha en fortsatt super kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...