Gå til innhold

blir de flinkere til å sovne av seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har bare gjort det noen ganger og er 10 uker. Må som regel bysses litt eller trilles i vogna...Hvordan sovner deres babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bare lagt henne ned alene i senga si på kveldene, blir avogtil litt små suttring, prating,klaging men hun legger seg til og sove etterhvert..

Men hu eldsta vår ble trilla eller byssa i søvn og det var et reint h.... når vi skulle prøve og få henne til og sovne alene.

Så vi har bevist ikke gjort det med nr to, så fra hun var nyfødt har hun blitt lagt i senga si alene.

Skrevet

Ja.

Vi har aldri vært noe flinke med og la snuppa sovne for seg selv. På dagtid sovnet hun som regel på brystet mitt frem til hun var 6 mnd. Da begynte hun og sovne i vogna ute på trilletur. Jeg har hele tiden bysset henne, eller hatt henne på fanget til hun sovnet, før jeg la henne i senga. Helt til hun sluttet og amme gjorde jeg dette. Da hun tok flaske begynte pappaen og trå til med legging. Etterhvert så har vi nå gitt flaske nede i stua før pappaen og snuppa går og tar nattstellet. Hun blir nå lagt våken i senga, og pappaen går ut av rommet. Vi hører ikke ett pip fra henne før på morgningen.

Så barn er forskjellige. Som sagt, vi har aldri fokusert på at hun skal sovne av seg selv. Det er noe hun har funnet ut av selv i en alder av 10 mndr. Men det kan være at nestemann ikke er like "snill".

Ville bare si at det går an og ikke "tvinge" de til og sovne av seg selv når de er små. Kan godt hende de vil gjøre det av seg selv når de blir større.

Skrevet

Lillegutt legges i vogna (stående på verandaen) uten et pip. Legger seg glatt til å sove med en gang. (forutsetningen er at han er trøtt). MEN, når det gjelder å legge seg i senga for natten, er han umulig. Dette forandret seg når han ble 3 mnd, bruker nå på det meste 1- 1 1/2 time på leggingen:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...