Sjokoladebanan Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Har en baby på 4.5 mnd, som stortsett med få unntak har hatt grønn avføring siden fødselen. leser jo at den skal være gulbrun, men det er temmelig sjeldent han har. Ofte er den også slimete. Har spørt hs om dette, men det virker ikke helt som om hun har peil på akkurat det. Hun regner med at siden almentilstanden er fin så har det ikke noen betydning. Spurte også lege om dette da jeg var på 6 ukerskontroll, og han sa det samme at siden almentistanden var fin så var det ikke noe å tenke på. Men når jeg leser artikler om babyavføring o.l så blir aldri vanlig avføring nevnt som grønn? Syns det har gått såppass lang tid nå at jeg blir nesten litt bekymret. Er det noen andre som har hatt barn med kun grønn avføring, eller er det bare min? vet jo at babyer kan ha grønn avføring i små perioder, men så lenge? burde jeg g videre med dette å få gutten skjekket? hva kan det i såfall være som gjør dette?
Frøken Freken Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Ammer du? Morsmelkerstatning barn har gjerne grønn litt kremete avføring, det har i alle fall jenta mi. Tror også det er vanlig at fargen varierer hos de som får morsmelk.
Sjokoladebanan Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2008 ja jeg ammer.. den er ganske mørkegrønn. noenganger litt mer gulgrønn, og veldig flytende. nesten diare aktig.. har hørt at avføringen til dem som får morsmelk er ganske flytende... ellers vet jeg ingenting.
jentelykke + guttelykke Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Det er mange teorier om hvorfor små barn har grønn avføring, som feks magevondt, eller for mye av den tynne formelken. Jeg har også hørt at det kommer an på hvor fort maten går gjennom systmet. Jenta mi haddde en periode på 1-2 mnd hvor hun hadde grønn avføring. jeg var ogs litt bekymret, men det virker som alt var bra. Så jeg tror du skal høre på fagpersonellet, altså lege og helsesøste; Hvis allmenntilstanden og vektoppgangen er som den skal, så er alt bare bra!!
zikosmor:) Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 gutten min hadde det nå i noen dager,han hadde problemer med magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå